کتاب کرونا و سالمندی در بوشهر منتشر شد


کتاب  کرونا و سالمندی  در بوشهر منتشر شد

بوشهر-ایرنا- کتاب کرونا و سالمندی نوشته مشترک 2 تن از پزشکان عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر و گناباد و یک کارشناس ارشد پرستاری سالمندی است که با موضوع راهنمایی سالمندان، خانواده‌ها و مراقبان آنها در مواجهه با پاندمی کرونا منتشر شده‌است.

به گزارش ایرنا، این کتاب اثر مشترک دکتر "اکرم فرهادی" عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر "لیلا صادق " مقدم عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد و "متینه خوشخو "کارشناس ارشد پرستاری سالمندی است و به ارائه نکات کلیدی و کاربردی درباره مواجهه این گروه سنی با بیماری کووید ۱۹ و پیشگیری از آن پرداخته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز شنبه در این ارتباط گفت: این کتاب در ۱۶ بخش و ۱۲۰ صفحه نوشته شده‌است و با بیانی روان و ساده به موضوعاتی چون معرفی کرونا، پیشگیری و درمان در مراکز مراقبتی، حفظ و ارتقای بهداشت روان در دوران قرنطینه، خروج از قرنطینه در مواقع ضروری و اوقات فراغت سالمندان پرداخته است.

اکرم فرهادی افزود: فعالیت‌های بدنی، تغذیه، خواب، کنترل درد، فشار خون و نکات مهم در مواجهه با مرگ در بحران کرونا از دیگر موضوع‌های این کتاب است.

وی اضافه کرد: این اثر با بهره‌گیری از منابع مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نوشته شده‌است.

فرهادی گفت: این کتاب با نظارت دکتر احمد دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به چاپ رسید.

مولفان " کرونا و سالمندی" این کتاب را به روح پاک شهدای مدافع سلامت کشور تقدیم کرده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پدیده انزلی و استقلال خوزستان به مرحله نهایی زیرگروه لیگ فوتبال ساحلی کشور راه یافتند