پزشکی قانونی جشنواره کارآفرینی برگزار می کند


پزشکی قانونی جشنواره کارآفرینی برگزار می کند

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از برگزاری جشنواره کارآفرینی با هدف شناسایی ایده های نوین و بومی سازی ایده‌ها در فرودین سال 1400 خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، غلامرضا حسن زاده افزود: با توجه به اینکه توانمندی های مختلفی در محققان و جوانان کشور در خصوص حل مسائل وجود دارد این جشنواره با هدف شناسایی ایده های نوین و بومی سازی ایده ها برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مخاطبان این جشنواره همه پژوهشگران، صاحبان ایده، دانشجویان، استادان دانشگاه ها و سازمان پزشکی قانونی هستند، تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند از طریق فرم موجود در سایت Legolomed.lmrc.ir طرح ها و ایده های خود را ثبت کنند.

حسن زاده در خصوص مهلت ارسال آثار و نحوه برگزاری جشنواره گفت: ارسال ایده های فردی یا گروهی تا ۲۷ اسفند ماه به طور رایگان در سایت Legolomed.lmrc.ir انجام و برگزاری کارگاه های آموزشی و منیتورینگ(مانیتورینگ عملی مربوط به نمایش و یا مشاهده وضعیت یک سیستم است) آنلاین نیز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز می شود.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ادامه داد: تیم ها از ۱۷ تا ۲۲ فروردین ماه برای ارائه طرح به داورها حاضر می شوند و در نهایت در ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ارائه نهایی را به داورها انجام خواهند داد. در روز اختتامیه هم سه تیم منتخب برای حمایت مالی و تجاری سازی محصول اعلام می شوند.

سه ایده برتر به مرحله تجاری سازی می رسند

به گفته حسن زاده، سه ایده برتر که قابلیت تجاری سازی داشته باشند، توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی حمایت خواهند شد تا به مرحله تجاری سازی برسند. در این جشنواره به ایده برتر که رتبه اول را کسب کند پنج میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۲۰۰ میلیون تومان حمایت مالی در راستای تولید و تجاری سازی تعلق خواهد گرفت.

همچنین ایده دوم سه میلیون تومان به همراه ۱۰۰ میلیون تومان حمایت مالی در راستای تولید و تجاری سازی و ایده سوم نیز از دو میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۵۰ میلیون تومان حمایت مالی در راستای تولید و تجاری سازی بهره مند خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به محدودیت های ناشی از پاندمی کرونا، جشنواره به صورت مجازی و با استفاده از بسترهای موجود برگزار خواهد شد و تنها اختتامیه این جشنواره به صورت حضوری انجام می شود.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از توان و دانش بومی، در حل مشکلات کشور و صرفه جویی ارزی نقش موثری خواهد داشت، گفت: مرکز تحقیقات پزشکی قانونی می تواند از یافته ها و ایده های نوین در زمینه بهینه سازی روش های آزمایشگاهی و استفاده بهینه از روش های تشخیصی قابل اعتماد و بهره گیری از روش های نوین آموزش در پزشکی قانونی و ورود به رهیافت همگرایی علوم و فناوری و کسب مرجعیت علمی در زمینه پزشکی قانونی استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل