آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه خسارتی برای گمرک دوغارون نداشته است


آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه خسارتی برای گمرک دوغارون نداشته است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: آتش در گمرک اسلام قلعه با تدابیر اندیشیده شده مهار شد و تا کنون هیچگونه خسارتی در مرز دوغارون نداشته است.

غلامرضا صیادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که ساعتی پیش با حضور والی هرات و استاندار خراسان رضوی در گمرک دوغارون برگزار شد، تدابیری جهت ساماندهی خودروهای پارک شده در گمرک دوغارون اندیشیده شد.

وی ادامه داد: عصر امروز ۲۴ دستگاه خودروی سنگین آتش نشانی از تایباد، مشهد و تربت‌جام به گمرک اسلام قلعه افغانستان اعزام شد.

صیادی بیان کرد: همچنین نیروهای امداد و نجات هلال احمر از شهرهای تربت جام، خواف و تایباد برای کمک‌رسانی تا فردا به صورت آماده باش هستند.

وی در ادامه توضیح داد: هنوز هیچ درخواستی از سمت کشور همسایه برای ردیابی مصدومان و جانباختگان اعلام نشده و تمام نیروهای عملیاتی در صورت لزوم آماده باش هستند که چنانچه اعلام کمک از سمت کشور همسایه شود، به محل اعزام شوند.

صیادی مطرح کرد: با توجه به اینکه محل اصلی آتش سوزی در کشور همسایه بوده، تا کنون هیچگونه اطلاعات و آمار درست و دقیقی در خصوص تعداد مصدومان و جانباختگان در دسترس نیست.

وی با بیان اینکه والی هرات از لحظه ورود به گمرک دوغارون ساماندهی خودروهای افغانستانی را در دستور کار خود قرار داده، گفت: خیلی از خودروهایی که از مسیر اسلام قلعه خارج شده و در محوطه گمرک پارک بودند، ساماندهی شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی اعلام کرد: والی هرات در جلسه امشب کلیه اخبار مبنی بر غارت اموال خودروهای ترانزیتی، حملات انتحاری و شلیک گلوله در این حادثه که در فضاهای مجازی منتشر شده را تکذیب کرد و از مردم خواست اخبار را تنها از منابع موثق و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند.

وی ادامه داد: از لحظه اول حادثه استاندار، فرمانده مرزبانی و نیروهای عملیاتی خراسان رضوی از مرکز به تایباد آمده و در صحنه حضور داشتند.

صیادی خاطرنشان کرد: کلیه نهادهای خدماتی تا فردا همچنان در آماده‌باش هستند و اگر چنانچه فردا درخواستی برای کمک از سمت کشور افغانستان نشود، نیروها به شهرهای خود باز خواهند گشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا