رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین: 45 سهمیه پاراالمپیک را کسب کردیم


رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین: 45 سهمیه پاراالمپیک را کسب کردیم

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: تاکنون 45 سهمیه حضور در مسابقات پارا المپیک توکیو را کسب کردیم.

سید محمدشروین اسبقیان عصر یکشنبه در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۴۵ سهمیه در رشته های ورزشی والیبال نشسته، وزنه برداری، بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی و تیراندازی رقابت های پارا المپیک توکیو را کسب کرده و امیدواریم در رشته دو و میدانی دوباره سهمیه کسب کنیم.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات ورزش های جانبازان و معلولبن گیلان به رشت سفر کرده است، افزود: تمام تلاش خود را بکار می بندیم تا بهترین نتایج را در رقابت های پارا المیپک توکیو کسب کنیم و نه تنها جایگاه خود را حفظ بلکه این جایگاه را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور قدرتمند در مسابقات پارا المپیک توکیو یکی دیگر از اهداف مهم فدراسیون، شرکت در بازی های پاراآسیایی است که پس از مسابقات المپیک در چین برگزار می شود و ایران نیز با قدرت حضور خواهد یافت.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین اضافه کرد: هم اینک با وجود شرایط کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی اردوی تیم های ملی را تشکیل داده ایم و تیم ها در مراحل آماده سازی خود هستند.

اسبقیان با اشاره به تایید مصوبه مربوط به همکاری با فدراسیون حانبازان و معلولبن که به امضای رئیس جمهور رسیده و به دستگاه ها ابلاغ شده است، بیان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به منزله قانون و لازم الاجراست را باید تمامی دستگاه ها اعمال نموده و در این راستا با هیات های ورزشهای جانبازان و معلولبن سراسر کشور همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان دبیرخانه این مصوبه را در فدراسیون تشکیل دادیم و با پیگیری این مصوبه در استان ها، مشکلات جانبازان و معلولین تا حد زیادی برطرف می شود چون در غالب آن تعدادی از نهادها و دستگاه ها باید همکاری و مساعدت لازم را با هیات های جانبازان و معلولین داشته باشند.

وی به طرح استعدادیابی و پشتوانه سازی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولبن نیز اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه ها و اهداف مهم این فدراسیون استعدادیابی است که در این راستا با همکاری ادارات بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، ورزشکاران مستعد را شناسایی می کنیم تا به مرور به بدنه تیمهای ملی مختلف جانبازان و معلولین اضافه شوند.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین تصریح کرد: همچنین توسعه ورزش همگانی بین جانبازان و معلولین نیز از اهداف مهم این فدراسیون بشمار می رود که ورزش همگانی را بین جانبازان و معلولین بیش از پیش گسترش دهیم و در این راستا نگاه ویژه ای نیز به بخش بانوان خواهیم داشت تا آنان رغبت بیشتری برای پرداختن به ورزش داشته باشند.

اسبقیان در خاتمه بیان کرد: به هرحال تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا در هر دو بخش قهرمانی و همگانی نتایج خوب و ارزنده ای را برای جانبازان و معلولین رقم بزنیم و امیدواریم که ورزش در این قشر از جامعه گسترش خوبی یافته و جانبازان و معلولین در همه استان های کشور، بیشتر جذب فعالیت های ورزشی شوند.

انتخابات ریاست هیات ورزش های جانبازان و معلولین گیلان در رشت برگزار شد که در نهایت حسین نحوی نژاد مدیرکل اداره بهزیستی گیلان و تنها کاندیدای احراز این پست، ۱۱ رای از ۱۴ آرای ماخوذه را کسب و به عنوان رئیس جدید هیات ورزش های جانبازان و معلولین گیلان انتخاب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !