ارج نهادن به گفتمان ادبی انقلاب از رسالت های راویان بالندگی است


ارج نهادن به گفتمان ادبی انقلاب از رسالت های راویان بالندگی است

کرج - ایرنا - دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به برگزاری ویژه برنامه راویان بالندگی گفت: یکی از رسالت‌های این ویژه برنامه معرفی و ارج نهادن به گفتمان ادبی انقلاب، مقاومت و پایداری است.

نغمه مستشار نظامی روز یکشنبه در محفل ادبی راویان بالندگی که به صورت ویدیو کنفرانسی در اداره کل کتابخانه های عمومی البرز برگزار شد افزود: به همین منظور و با برگزاری چنین محافلی تلاش شده تا با تجلیل از ۴۲ چهره فعال و بزرگداشت ۴۲ چهره فقید این عرصه، گام کوچکی را برای معرفی و ادای احترام به شاعران متعهد شعر انقلاب برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه و ارتقای ادبی شاعران جوان البرز گفت: این استان یکی از قطب‌های ادبی کشور و کتابخانه عمومی کرج، از جمله اولین کتابخانه‌هایی است که محافل ادبی با محوریت شعر آئینی در آن شکل گرفته و در برنامه‌ها و نشست‌های این محفل، از سایر استان‌ها نیز حضور می‌یافتند.
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت چهل و دومین فجر انقلاب با اشاره به احیای محافل ادبی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: برگزاری مراسم تجلیل و زنده نگه داشتن یاد و نام شاعران تاثیرگذار در عرصه شعر و ادب نیز بخشی از برکات این محافل است که امیدواریم با بازگشایی کتابخانه‌ها و امکان فرصت تشکیل و فعالیت محافل در فضای کتابخانه‌های عمومی، اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد.

هادی آشتیانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اثرات ویژه شعر خاطر نشان کرد: همانگونه که از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اثرات ویژه شعر شنیدیم، نباید از ظرفیت شعر در انتقال مفاهیم غافل شویم.

وی اضافه کرد: در واقع حمایت از اشعار فاخر و ارزشمند در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه تحکیم بنیان خانواده، آموزه‌های دینی، اعتقادات و باورها و مسائل اجتماعی روز، یک ضرورت است و می‌تواند در تثبیت و نهادینه شدن مفاهیم ارزشی و شکل‌گیری گفتمان‌های سازنده، اثرگذار باشد.

۶۹ باب کتابخانه شهری، روستایی و مشارکتی در استان البرز فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه