حکم تخلیه یکی از بیمارستان‌های قزوین گرفته ‌شده است


حکم تخلیه یکی از بیمارستان‌های قزوین گرفته ‌شده است

استاندار قزوین گفت: حکم تخلیه یکی از بیمارستان‌های استان قزوین گرفته ‌شده است و با تلاش شورای تأمین و مجموعه ارشد مدیریتی استان توانستیم آن را حفظ کنیم، امروز با چالش جدی در حوزه بیمارستان‌ها روبه‌رو هستیم چون بیمارستان‌های قزوین استیجاری هستند.

هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۷ بهمن‌ماه با حضور وزیر بهداشت در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین در چهارراه ۱۱ استان قرار دارد و ۳۰ درصد جمعیتش مهاجر است، از طرفی نزدیکی به پایتخت و صنعتی بودن استان قزوین شرایط ما برای مقابله با کرونا را سخت کرده است.

وی افزود: استان قزوین امروز در سطح کشور نمونه‌ای از همدلی و هم‌زبانی است، سعی کردیم فارغ از نگاه سیاسی ظرفیت‌ها در اختیار همه قرار داشته باشد و تمام ظرفیت استان را برای مقابله با کرونا بسیج کردیم، همچنین در بین نمایندگان استان و اعضای شورای تأمین همدلی وجود دارد.

استاندار قزوین اظهار کرد: مردم استان قزوین نیز همکاری خوبی با ما داشتند، در برهه‌های مختلف زمانی مشاغل و اصناف را تعطیل کردیم و برخی از آن‌ها همچنان تعطیل هستند اما اصناف با صبوری با ما رفتار کردند، درواقع همدلی و همراهی در بین مردم و اصناف نیز قابل‌مشاهده و قابل‌تقدیر است.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت موجود باید توجه کنیم که رنگ‌بندی ها ما را گول نزنند، ماه گذشته وضعیت قزوین آبی اعلام شد و همین امر باعث شد مردم پروتکل‌ها را کنار گذاشتند، این در حالی است که ما هرلحظه در معرض افزایش ابتلا هستیم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: با رؤیت اولین فرد مبتلابه کرونای جهش‌یافته در قزوین از روز شنبه (۲۵ بهمن) ۱۴ روز وضعیت فوق‌العاده اعلام کردیم، به دلیل شیوع ویروس جهش‌یافته نگران هستیم چراکه این احتمال وجود دارد که سایر نقاط استان نیز در معرض ابتلا قرار بگیرند.

وی یادآور شد: علی‌رغم این‌که سه روز گذشته میزان ابتلا بالا بود اما آمار کاهشی شده است و مردم همراهی می‌کنند به‌طوری‌که امروز ۲۲۲ فرد مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، هرچقدر پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم؛ شاهد کاهش کرونا خواهیم بود و شرایط بهتر می‌شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: بزرگان و اصحاب رسانه همواره همراه بودند، اما گاهی مواردی مطرح می‌شود که درست نیست برای مثال می‌گویند چرا کرونا فقط نماز جمعه را تعطیل کرده است این عزیزان باید توجه کنند که مقام معظم رهبری الگوی ما هستند و وقتی ایشان روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارند ما نباید بهانه دست دشمن بدهیم.

وی عنوان کرد: گاهی برخی از حرف‌ها موجب بهره‌برداری و سواستفاده دشمن می‌شود، باید توجه کنیم که در مقابله با کرونا همدلی در رأس قرار دارد، بعد از همدلی باید با اقدامات جدی از شیوع کرونا پیشگیری کنیم درواقع هدف اصلی ما باید پیشگیری باشد تا بار را بر روی دوش کادر درمان قرار ندهیم.

جمالی پور اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه درمان انجام‌شده است، تأمین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و تأمین کپسول اکسیژن برای بیماران مبتلابه کرونا که در منزل بودند یکی از اقدامات این حوزه است که با همکاری قرارگاه شهید سلیمانی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایتی نیز ستاد کمک مؤمنانه در استان شکل گرفت و اقشار آسیب‌پذیر موردحمایت قرار گرفتند؛ هر جا فکر کردیم می‌توانیم ظرفیتی داشته باشیم که به درمان و پیشگیری کمک کند از آن استفاده کردیم.

استاندار قزوین یادآور شد: در حوزه درمان شرایط مساعدی نداریم، در حال حاضر در مرکز استان تنها یک بیمارستان داریم که صاحب آن وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است و باقی بیمارستان‌ها استیجاری و فرسوده است، به‌طوری‌که بیش از ۸۰ سال از عمر آن گذشته است و ما نگران هستیم که در صورت زلزله مراکز درمانی ما با خسارت فراوانی روبه‌رو می‌شود.

وی تأکید کرد: اجز وزیر بهداشت درخواست دارم که برای استان قزوین تصمیم ویژه‌ای اتخاذ شود، درگذشته سرانه‌های درمان را اشتباه تعریف کردیم همین باعث می‌شود که تصور کنند سرانه درمان استان خوب است درحالی‌که سرانه درمان نیست و بیمارستان‌ها در فضای استیجاری است.

جمالی پور یادآور شد: حکم تخلیه یکی از بیمارستان‌ها گرفته‌شده است و با تلاش شورای تأمین و مجموعه ارشد مدیریتی استان توانستیم آن را حفظ کنیم، امروز با چالش جدی در حوزه بیمارستان‌ها روبه‌رو هستیم؛ با توجه به اینکه ما در چهارراه استان‌های دیگر قرار گرفتیم اغلب تصادفات در اتوبان‌های قزوین، زنجان، تهران، همدان و شمال کشور تحت پوشش قزوین قرار دارد درحالی‌که بیمارستان شهید رجایی برای پذیرش مجروحان تصادفات در تراز نیست.

وی عنوان کرد: بیمارستان آبیک افتتاح‌شده است اما تجهیزات و پزشک کافی نداریم و همچنین طرح الحاقی آن باقی‌مانده است، انتظار داریم در حوزه درمان وزارت بهداشت برای مردم استان قزوین اتفاقات خوبی را رقم بزند و برای بهبود وضعیت درمان قدم بردارد.

استاندار قزوین یادآور شد: از وزارت بهداشت می‌خواهیم که سرانه واکسن استان را افزایش دهد، با توجه به مشاهده ویروس جهش‌یافته نگرانی ما افزایش پیداکرده و می‌خواهیم که با افزایش سرانه واکسن اطمینان خاطر بیشتری کسب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تولید الکل در استان قزوین گفت: ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار لیتر الکل در استان قزوین تولید شده است که ۲ میلیون آن در استان استفاده و باقی را در اختیار استان‌های دیگر قرار دادیم، ۱۰۰ میلیون ماسک در استان تولید شده است که یک میلیون و ۷۴۰ هزار ماسک توسط سپاه تولید شده است همچنین ۳۰۰ میلیون دستکش در استان تولید شده که ۲۰ میلیون در سطح استان مصرف شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)