تشدید حملات شهرک‌نشینان به کشاورزان فلسطینی


تشدید حملات شهرک‌نشینان به کشاورزان فلسطینی

شهرک نشینان همواره برای تصاحب زمین‌های کشاورزان فلسطینی به خشونت متوسل می‌شوند و در سال‌های اخیر، احساس کرده اند هر کاری برای آن‌ها جایز است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون الجزیره؛ حملات شهرک نشینان صهیونیست به کشاورزان فلسطینی در کرانه باختری و مصادره زمین‌های آن‌ها با حمایت نظامیان این رژیم تشدید شده است.

شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره، گفت: در زمین‌های کشاورزی روستای دیرجریر با ”جاد الزیدانی“ دیدار کردیم. جاد (شهروند فلسطینی ) به ما گفت که سالهاست نتوانسته است این زمین را کشت کند. شهرک نشینان در تپه‌های اطراف این زمین ها، چادر‌هایی نصب کرده اند تا این زمین‌ها را تصرف کنند. در زمان تصویربرداری یکی از شهرک نشینان را دیدیم که به همراه یک سرباز اسرائیلی، شماری از کشاورزان فلسطینی را از زمین هایشان بیرون کرد.

خبرنگار الجزیره افزود: ما در حال عبور از زمین‌های روستای فلسطینی دیرجریر هستیم، اما حتی ما به عنوان خبرنگار هم از ترس شهرک نشینان جرات نمی‌کنیم در اینجا توقف کنیم. هر یک از شهرک نشینان می‌تواند به سادگی ما را متوقف کند و سلاح به روی ما نشانه بگیرد.
فلسطینی‌ها می‌گویند این برخورد‌ها بی سابقه است. این تصاویر نشان می‌دهد شهرک نشینان یک خانواده فلسطینی را از یک بوستان بیرون می‌کنند. خانواده فلسطینی در نهایت مجبور می‌شود، این بوستان را ترک کند.
حاجیت عفران سخنگوی سازمان اسرائیلی ”صلح اکنون“ به الجزیره گفت: ”شهرک نشینان همواره به خشونت متوسل می‌شوند و در سال‌های اخیر، احساس کرده اند هر کاری برای آن‌ها جایز است. ترامپ از آن‌ها حمایت می‌کرد و مسئولان اسرائیلی حتی یکبار هم آن‌ها را مجازات نکردند. هر نوع شکایت فلسطینی‌ها از شهرک نشینان، جوهری روی کاغذ باقی می‌ماند. “
خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: دولت اشغالگر در برابر تعرض شهرک نشینان سکوت می‌کند تا بتواند آرای آن‌ها را در انتخابات حفظ کند. اما باعث برافروخته شدن آتشفشان خشم فلسطینی‌ها می‌شود که مشخص نیست تا چه زمانی خاموش باقی خواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل