تربیت بیش از 400 حافظ کل قرآن در تبریز از برکات انقلاب است


تربیت بیش از 400 حافظ کل قرآن در تبریز از برکات انقلاب است

تبریز - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: تربیت بیش از 400 حافظ کل قرآن کریم فقط در تبریز از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش دوشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در آیین تجلیل از ۱۲۰ حافظ و نخبه مدرسه جامعه القرآن و اهل بیت(ع) تبریز، با گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل افزود: حافظان قرآن در تبریز قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید.

وی گفت: تربیت حافظان قرآن کریم از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده و گام دوم آن آغاز و اهتمام عجیب رهبر معظم انقلاب به مباحث قرآنی باعث شکوفایی شخصیت‌های عظیم قرآنی در کشورمان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: باید همه اقشار و گروه‌ها دست به دست هم دهند تا این امر محقق شود.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به منزلت قرآن کریم، ادامه داد: جان و دل انسان، ظرف نزول و تجلی قرآن کریم بوده و این کتاب قدسی از دست انسان ذلیل گرفته و انسان زمینی را به انسان آسمانی تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره)، تجدیدکننده اسلام ناب محمدی شد و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قرآن از طاقچه‌ها به حیات جامعه آمد، یادآوری کرد: از کرامت انقلاب اسلامی ایران، تربیت کودکانی همانند محمدحسین طباطبایی‌ است که در پنج سالگی حافظ قرآن شد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه قرآن لایتناهی و تمام نشدنی است، افزود: هر کس در جایگاه خود می‌تواند به قرآن رجوع کرده و علم و پژوهشی را که در گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است، استخراج و به جامعه اسلامی تحویل دهد.

وی اضافه کرد: ریشه علم و اخلاق مورد تاکید در بیانیه گام دوم نیز در قرآن کریم، نهفته و قرآن کریم ریشه تمامی اخلاقیات و معنویات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !