استاندار: ظرفیت‌های کرمان برای مقابله با ملخ صحرایی آماده شود


استاندار: ظرفیت‌های کرمان برای مقابله با ملخ صحرایی آماده شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه مسئولیت مبارزه با ملخ صحرایی به عهده سازمان جهاد و کشاورزی است گفت: برای مقابله با این آفت ظرفیت‌های این استان طی روزهای آینده آماده شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز سه شنبه در نشست ستاد بحرانکرمان افزود: باید برآورد هزینه‌ای دقیق با توجه به تجربه سال های گذشته این استان در مبارزه با ملخ صحرایی برای دفع آفت انجام شود.

وی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان های استان کرمان برآوردی از امکانات مناطق خود داشته باشند تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنند و حتی از ظرفیت نهادهای نظامی و بخش خصوصی برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی کمک بگیرید.

استاندار کرمان تاکید کرد: ستاد بحران باید برآورد دقیقی از امکانات خودرویی این استان داشته باشد تا در صورت نیاز از این امکانات استفاده شود، اما نباید منتظر اعتبارات بود و باید نیاز خودرویی کرمان از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تامین شود.

وی اظهار داشت: با توجه به حادثه خیز بودن و در عین حالا تجربیات در کرمان در زمان بحران‌ها، انتظارات از این استان در زمان بحران ها بالا است و انجام مطالعه گسل‌های شهر کرمان طی برنامه مدون پیگیری شود.

طرح شناخت گسل های کرمان در دست انجام است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ هکتار سمپاشی هوایی در این استان انجام شده است گفت: سمپاشی هوایی مقرون به صرفه نیست و تا جایی که امکان داشته باشد از سمپاشی هوایی استفاده نمی‌ شود.

مجید سعیدی افزود: استان کرمان به عنوان معین منطقه ۱۴ شهر تهران در زمان زلزله احتمالی در این کلانشهر انتخاب شده که در دوم اسفند با حضور اکیپ‌های امدادی استان مانوری در پایتخت برای آمادگی لازم زمان در زمان بحران انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در سراسر استان کرمان گسل های زیادی وجود دارد و طرحی برای شناخت و تحلیل گسل‌های استان کرمان در دست انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان