رئیس هیات مدیره شاتل: انتظار کارآیی شبکه ارتباطی ثابت از 5G غیرممکن است/ مصوبه بیت‌استریم اجرایی شود


رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل گفت: هر تکنولوژی برای یک مصرف مشخصی ایجاد شده و فناوری‌های 4G و 5G برای نیازمندی‌های خاصی ایجاد شده‌اند اما اینکه انتظار داشته باشیم کارایی شبکه ارتباطی ثابت را از 5G داشته باشیم، غیرممکن است. حسن شانه‌ساززاده در نشست 5G و بن‌بست توسعه زیرساخت‌های ثابت در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء...

رئیس هیات مدیره شاتل: انتظار کارآیی شبکه ارتباطی ثابت از 5G غیرممکن است/ مصوبه بیت‌استریم اجرایی شود
رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل گفت: هر تکنولوژی برای یک مصرف مشخصی ایجاد شده و فناوری‌های 4G و 5G برای نیازمندی‌های خاصی ایجاد شده‌اند اما اینکه انتظار داشته باشیم کارایی شبکه ارتباطی ثابت را از 5G داشته باشیم، غیرممکن است.
حسن شانه‌ساززاده در نشست 5G و بن‌بست توسعه زیرساخت‌های ثابت در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء افزود: در دوره کرونا شبکه ارتباطی ثابت بار اصلی شبکه را به دوش کشید و شبکه تلفن همراه به دلیل محدودیت فرکانس نتوانست ظرفیت ایجاد کند.
او اظهار داشت: این درحالیست که این ظرفیت در شبکه ارتباطی ثابت بسیار فراتر است و قابلیت سرویس‌دهی خوبی هم دارد اما بحث همگرایی خدمات ارتباطی ثابت و موبایل چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم و یکی از کمبودهای سرویس‌های فعلی کشور است.
شانه‌ساززاده با اشاره به تجربه ارایه سرویس vDSL در دزفول گفت: قانون‌گذار دست ما را برای تعرفه باز گذاشته و قیمت پایه vDSL دویست هزار تومان است اما با یک دوم و یک سوم قیمت با سرعت 80 تا 90 مگ سرویس می‌دهیم و ضمن اینکه بازار به شدت از سرویس‌ها استقبال کرده، درآمد شاتل نیز به صورت ارگانیک رشد کرده و مقرون به صرفه است.
او افزود: در همین راستا، درآمد شرکت مخابرات دزفول نیز 5 برابر شده است بطوریکه وقتی از از شبکه DSL به صورت متوسط پنج هزار تومان به مخابرات پرداخت می‌کردیم، اکنون سهم مخابرات 25 هزار تومان شده و هر سه وجه مشتری، شرکت مخابرات و شاتل از خدمات ارایه شده راضی هستند.
شانه‌ساززاده با طرح این سوال که وقتی مخابرات فیبر و کافو دارد، چطور ارایه سرویس برای آن اقتصادی نیست، گفت: مشخصا بحث اقتصادی مطرح نیست و پشت پرده چیز دیگری جلوی توسعه را گرفته است.
او تصریح کرد: برای رفع چالش‌های توسعه ارتباطات ثابت باید مصوبه بیت‌استریم اجرایی شود و با اهرم فشاری که دارد، قانون را جاری کنند. از ابتدای دولت تجهیزات ما برای ارایه سرویس آماده بود و امتیازات بیشتری هم به مخابرات دادیم اما توسعه متوقف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)