بازیافت 6.5 هزار تن پسماند وارداتی در یزد


بازیافت 6.5 هزار تن پسماند وارداتی در یزد

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست یزد از واردات شش هزار و 441 تن پسماند به استان جهت بازیافت خبر داد.

«مژگان رضوانفر» در این رابطه اظهار کرد: به منظور نظارت ویژه بر وضعیت و نحوه نگهداری، انبارش، بازیافت، بی خطرسازی، تصفیه و سایر روشهای دفع پسماندها، اطلاعات ۱۰۰ واحد صنعتی، بازیافتی، محل‌های گود زباله شهری و سایر بخش‌ها در سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بررسی و صحه‌گذاری شد.

وی افزود: تعداد کل نقل و انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه بارگذاری شده در سامانه مذکور ۱۳۰ مورد بوده که بر این اساس حدود شش هزار و ۴۴۱ تن پسماند به استان وارد و بازیافت شده و حدود پنج تن پسماند جهت امحاء به استان‌های دیگر انتقال یافته است.

رضوانفر میزان پسماندهای وارداتی مشمول الحاقیه ۹ کنوانسیون بازل را شامل ضایعات ۴۵ هزار تن کاغذ و مقوا اعلام کرد و گفت: بررسی آنالیز و نظارت بر واردات آن‎ها در گمرک و نیز در واحد پذیرنده بازیافتی توسط اداره کل صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: البته به منظور اجرای ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها، تعداد ۳۰ اخطار برای واحدهای صنعتی، خدماتی و غیره صادر که منجر به اقدامات پاکسازی از سوی متخلفین، معرفی به مراجع قضایی و اخذ جرایم قانونی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست یزد، رضوانفر در پایان از نظارت ویژه محیط زیست یزد بر پسماندهای صنایع و پسماندهای وارداتی با الزام ورود اطلاعات به سامانه جامع محیط زیست خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟