500 هکتار زمین برای احداث شهرک انرژی خورشیدی در قزوین اختصاص یافت


500 هکتار زمین برای احداث شهرک انرژی خورشیدی در قزوین اختصاص یافت

قزوین - ایرنا- استاندار قزوین گفت: 500 هکتار زمین برای واگذاری به بخش خصوصی جهت احداث شهرک انرژی خورشیدی در قزوین اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در چهل و یکمین هفته پویش هر هفته الف- ب- ایران که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: توسعه نیروگاه های خورشیدی به تامین برق و در عین آن حفظ محیط زیست کمک قابل توجهی می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح انتقال آب از سد طالقان به آبیک اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این طرح یکی از مطالبات جدی مردم آبیک است که امیدواریم با حمایت های وزارت نیرو تا پایان اردیبهشت شاهد افتتاح آن باشیم.

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار مناسبی در راستای بهره مندی مردم به ویژه در مناطق محروم به آب و برق انجام شده است.

وی با بیان اینکه با وجود خدمات متنوع ارایه شده مردم استان قزوین همچنان مطالبات جدی در این ۲ حوزه دارند، افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های استان قزوین کیفیت آب شرب آبیک است که سال های زیادی است با مشکل رو به رو شده و مردم این شهرستان از داشتن آب با کیفیت و سالم بی بهره اند که امیدواریم در این زمینه با حمایت وزارت نیرو و تسریع در انتقال آب از سد طالقان و بهره برداری از این طرح، این مشکل مرتفع شود.

جمالی پور افزود: متاسفانه شاهد این هستیم که مناطق شمالی قزوین با چالش بی آبی و کیفیت آب رو به رو هستند و باید با کمک بخش خصوصی و حمایت های وزرات نیرو این مشکلات را برطرف کنیم.

امروز سه شنبه، ۹ طرح صنعت آب و برق استان قزوین در قالب چهل و یکمین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانس و همزمان با طرح های آب و برق استان های البرز، لرستان، خراسان شمالی و چهارمحال بختیاری به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند