سامان میدانی و حیدرتکیه‌سی تبریز با 30 میلیارد تومان سامان می‌یابد


سامان میدانی و حیدرتکیه‌سی تبریز با 30 میلیارد تومان سامان می‌یابد

تبریز - ایرنا - شهردار منطقه 10 تبریز گفت: سال آینده با صرف 30 میلیارد تومان اعتبار مسیرهای «سامان میدانی» و «حیدرتکیه سی» این شهر ساماندهی می‌شود.

رسول وظیفه شناس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام در جذب گردشگر و رونق اقتصادی این منطقه تاثیر گذار است، افزود: امید است سال آینده با اعطای تسهیلات لازم به شهروندان و ساکنان این بخش بتوان کاربری های فرهنگی و توریستی بیشتری در این منطقه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در این منطقه می توان کاربری های مختلفی مانند رستوران، هتل و محل عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی ایجاد کرد، اظهار داشت: تلاش می شود با ساماندهی سامان میدانی و حیدرتکیه‌سی در سال آینده محدوده مقبره الشعرا به بازار متصل شود.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با بیان اینکه کار ساماندهی سامان میدانی از یک سال گذشته آغاز شده است، گفت: در این مدت تمام تاسیسات آب، برق، مخابرات و فاضلاب به زیر زمین منتقل شده و پس از این اتمام آن ها، ادامه عملیات در سطح و جداره ها انجام می شود.

وظیفه شناس با تاکید بر اهمیت تاریخی، فرهنگی و اقتصادی این مسیر ادامه داد: این مسیر ۹۳۰ متر طول دارد و شامل دارایی تا میدان فلسطین و سامان میدانی تا شمس تبریزی است.

وی با قدردانی از همراهی اداره کل میراث فرهنگی در اجرای پروژه ساماندهی سامان میدانی، یادآوری کرد: درخواست کرده ایم تا یک کارشناس میراث در محل حضور یابد تا از نظرات این اداره کل در این طرح استفاده شود.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: بهسازی مسیر با استفاده از بهترین مصالح بومی اجرا خواهد شد و حداکثر تا پایان تیر ماه سال آتی این پروژه به اتمام برسد.

وظیفه شناس این پروژه را ماندگار برای تبریز دانست و افزود: ساماندهی این مسیر اولین پروژه ای است که تمامی دستگاه های خدمات رسان با یکدیگر همراهی و همکاری مستقیم دارند و شهردار تبریز سه سال پیگیر اجرایی شدن این طرح بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال آینده به عنوان سال حفظ و احیای هویت تاریخی اظهار داشت: با اجرای این پروژه گام نخست برای تحقق این نامگذای برداشته می شود.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه در این منطقه صنوف مختلف و متعددی در حال فعالیت هستند، گفت: هیچ یک از ساکنان و کسبه این منطقه علاقه ای به پیاده راه شدن مسیر ندارند و به همین دلیل شهرداری نیز دنبال همراهی شهروندان برای احیای این بافت بود و هیچ گاه بحث پیاده راه شدن مسیر را مطرح نکرده و کف سازی مسیر نیز با بهترین مصالح اجرا می شود تا تمام وسایل نقلیه بتوانند در آن تردد کنند.

وظیفه شناس با اشاره به طرح ساماندهی حیدرتکیه سی، افزود: این طرح و اعتبار مورد نیاز آن در بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح شده است و با ساماندهی این مسیر مقبره الشعرا تا بازارچه سرخاب و دارایی به صورت سنگ فرش به بازار وصل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان