فروش اجباری اجناس توسط واحدهای صنفی ممنوعیت دارد


فروش اجباری اجناس توسط واحدهای صنفی ممنوعیت دارد

رئیس اتاق اصناف اسدآباد گفت: فروش اجباری اجناس توسط واحدهای صنفی طبق نظام صنفی ممنوع بوده و در صورت هر گونه گزارش برخورد خواهد شد.

موسی‌رضا غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فروش اجباری اجناس توسط واحدهای صنفی می توانند این موارد را به ۱۲۴ و یا به شماره تلفن ۳۳۱۲۶۵۵۴ اتاق اصناف گزارش دهند تا نسبت به تهیه گزارش و فرم و ارجاع موارد به تعزیرات اقدامات لازم انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر برخی از گلایه های شهروندان در رابطه با عرضه روغن به مشتری در برخی از سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای به شرط خریداری کالاهای مختلف از سوپرمارکت تا سقف تعیین شده ای که واحد صنفی پیشنهاد داده، تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه شکایت و یا گزارشی در این رابطه به اتاق اصناف ارائه نشده اما در صورت گزارش قطعاً با این موارد برخورد خواهد شد چراکه فروش اجباری کالا به مشتری ممنوع است.

غفاریان در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا نمایشگاه های بهاره در شهرستان اسدآباد برپا نخواهد بود، یادآور شد: به تمامی واحدهای صنفی سطح شهر و نیز فروشگاه های زنجیره ای نیز تذکر لازم در رابطه با ممنوعیت فروش فوق العاده به علت تجمعات و اهمیت سلامت جامعه داده شده است که در صورت مشاهده با این موارد هم برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود تذکرات داده شده برخی از فروشگاه های زنجیره ای از این تذکرات تمکین نکرده و در فضای مجازی نسبت به تبلیغ فروش فوق العاده اقدام کرده اند، یادآور شد: در این رابطه واحد بازرسی اتاق اصناف موارد را برای برخورد به ستاد کرونا شهرستان گزارش خواهد داد.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد در پایان تأکید کرد: ممنوعیت فروش فوق العاده باید تنها به واحدهای صنفی تعمیم داده نشده است و باید فروشگاه های زنجیره ای، هفته بازارها و روزبازارها نیز از این قاعده مستثنی نباشند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج همزمان جوان ایرانی با 2 عروس زیبا ! / 2 دختر چرا قبول کردن !