وزش باد با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت ایوان را درنوردید


وزش باد با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت ایوان را درنوردید

ایلام - ایرنا - رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: وزش باد شدید به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت (35 متر بر ثانیه) شهرستان ایوان را در نوردید.

مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین میزان وزش باد در شهر ایلام نیز ۷۵ کیلومتر بر ساعت ( ۲۰ متر بر ثانیه ) ثبت شده است.

وی افزود: وزش باد تا عصر امروز ادامه دارد اما از امشب به تدریج از سرعت آن کاسته می شود و سپس از اواسط فردا باز هم در ساعاتی از روز وزش باد سرعت می گیرد.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام در خصوص سامانه بارشی هم توضیح داد: فعالیت ریزشی این سامانه از عصر امروز و امشب به سمت مناطق شرق و جنوب شرق می رود.

میهن پرست اضافه کرد: بارش ها بیشتر به صورت باران و در مناطق مستعد با تگرگ همراه است که البته در ارتفاعات بارش برف پراکنده رخ خواهد داد.

وی در مورد دمای هوا نیز یادآور شد: دمای هوا نسبت به روزهای گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد و در طی روزهای پنجشنه و جمعه دمای هوا به منفی چهار درجه زیر صفر خواهد رسید.

میهن پرست ادامه داد: باتوجه به وزش باد در منطقه احتمال شکل گیری گرد و غبار و نفوذ آن به نوار مرزی استان برای روز پنجشنبه وجود دارد هرچند تاکنون توده گرد و غبار شکل نگرفته است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین دریافت نزولات جوی متعلق به شهرستان آبدانان با ۴۱۸ میلیمتر و کمترین بارندگی هم مربوط به دهلران با ۱۸۴ میلیمتر بوده است و مقدار بارش ها در ایلام ۳۲۰ میلیمتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟