فعالیت های قرآنی در صدر برنامه های کانون ولایت قرار دارد 


فعالیت های قرآنی در صدر برنامه های کانون ولایت قرار دارد 

جواد حاجبی گفت: فعالیت های قرآنی در صدر برنامه های کانون فرهنگی هنری ولایت قرار دارد و بر همین اساس دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در حال برگزاری است تا بچه ها بتوانند به طور صحیح آیات قرآن کریم را تلاوت کرده و با آن انس بگیرند.

«جواد حاجبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: فعالیت های قرآنی در صدر برنامه های کانون فرهنگی هنری ولایت قرار دارد و بر همین اساس دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در حال برگزاری است تا از این طریق بچه ها بتوانند به طور صحیح آیات قرآن کریم را تلاوت کرده و با آن انس بگیرند.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری در حوزه فعالیت های قرآنی، اجرای طرح تلاوت نور است که در همین راستا هر شب پس از اقامه نماز جماعت یک صفحه از کتاب نورانی قرآن کریم توسط امام جماعت مسجد برای نمازگزاران تلاوت می شود.


وی افزود: علاوه بر این نیز بچه های مسجدی عضو کانون فرهنگی هنری ولایت در کلیه رشته های جشنواره قرآنی مدها متان شرکت کردند.


حاجبی ابراز کرد: طرح سه شنبه های تکریم یکی دیگر از برنامه های کانون است که تاکنون با محوریت تجلیل از هنرمندان و ورزشکاران مسجدی اجرا شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان ادامه داد: به همین منظور از بچه های گروه تئاتر، مربی هنرهای دستی و چند تن از کوهنوردان فعال مسجد و عضو این کانون فرهنگی هنری تجلیل شد.


وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی دیگر از برنامه های کانون بوده که ذیل طرح ملی ایران قوی و رواق کتاب دنبال اجرا شده و بر همین اساس هر شنبه با استفاده از ظرفیت فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی از جمله فرهنگیان و دانشگاهیان، یک کتاب مفید و ارزشمند به صورت مجازی معرفی می شود.


حاجبی اظهار کرد: از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری، فعالیت های ورزشی است که در همین راستا با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج خاتم، کلاس ورزشی تنیس روی میز و رزمی رشته وشوو راه اندازی شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان عنوان کرد: علاوه بر این نیز تیم های کوهنوردی و پیاده روی راه اندازی شده که اعضای این تیم ها صبح جمعه هر هفته به پیاده روی و کوهنوردی می پردازند.


وی بیان کرد: فعالیت در حوزه هنر و صنایع دستی یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری ولایت است که به همین منظور دوره های آموزش چرم دوزی و خوس بافی ویژه نوجوانان در حال برگزاری است.


حاجبی افزود: در حوزه فعالیت های اجتماعی نیز تاکنون با کمک مرکز نیکوکاری اندیشه دانش آموزان بی بضاعت شناسایی شده و بر همین اساس لوازم التحریر به آنها اهدا شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان با بیان این مطلب که بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری است، ابراز کرد: در همین راستا با همکاری هیئت سیدالشهداء در مناسبت های مختلف همچون ایام فاطمیه، ولادت حضرت زهرا (س) و دهه فجر موکب حضرت رقیه (س) راه اندازی شده و مسجد و محله متناسب با این ایام فضاسازی شده است.


وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط کرونایی در این موکب فقط متناسب با ولادت ها مولودی و در شهادت ائمه معصومین (ع) نیز کلیپ های مداحی پخش شده و از توزیع نذورات خودداری شد.


حاجبی اظهار کرد: در حال حاضر از آنجایی که در آستانه فرارسیدن ۱۳ رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) قرار داریم بنابراین در حال تدارک و برنامه ریزی برای برپایی جشن میلاد آن حضرت هستیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی این جشن در فضای باز، با حداقل جمعیت همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.


وی در خاتمه با اشاره به این که یکی از ماموریت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، مقابله با تهاجم فرهنگی است، تاکید کرد: تاکنون سعی کرده ایم در مقابله با تهاجم فرهنگی، از طریق اجرای برنامه های مختلف و متنوع زمینه جذب نوجوانان و جوانان را به فعالیت های مسجد محور کانون ولایت را فراهم کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک