گرفتن مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان با جدیت پیگیری می‌شود


گرفتن مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان با جدیت پیگیری می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیر فرودگاه سمنان با اشاره به پیگیری برای گرفتن مجوز مرز هوایی گفت: پروازهای فرودگاه سمنان با ریشه‌کن شدن شیوع کرونا دوباره از سرگرفته می‌شود.

حسین شجاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: فرودگاه سمنان آماده برقراری پرواز است، اما برقراری پروازها منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: شیوع کرونا مسافرت‌ها و گردشگری را تحت ثاثیر قرار داده و به شدت موجب کاهش سفرها شده است و فرودگاه سمنان نیز تحت تاثیر این شرایط قرار دارد و اکنون پروازی در فرودگاه سمنان انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای مهیاسازی زیرساخت‌ها برای برقراری پرواز و گرفتن مجوز مرز هوایی اضافه کرد: ساخت ترمینال مسافر فرودگاه سمنان، با ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ مسافر در لحظه، در دست تکمیل است.

مدیر فرودگاه سمنان بیان کرد: ترمینال مسافر فرودگاه سمنان در وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در دست تکمیل است و روند اجرای ترمینال و دیگر مسائل و مشکلات مربوط به این فرودگاه با حضور سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بررسی شد.

وی اظهار داشت: اکنون در فرودگاه سمنان ترمینال شماره یک تجهیز است و در واقع تکمیل و راه‌اندازی ترمینال شماره ۲ پیش‌زمینه‌ای برای راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی و فرود هواپیماهای غول‌پیکر در فرودگاه سمنان است.

شجاعی تصریح کرد: بر اساس برآوردها با تکمیل ترمینال مسافر شماره ۲ فرودگاه سمنان ظرفیت جابه جایی ۲۰۰ هزار مسافر در سال فراهم می‌شود.

مدیر فرودگاه سمنان اظهار داشت: توسعه پرواز از این فرودگاه به عنوان یکی از زیرساخت‌های حمل و نقل با تسهیل و تسریع در سفر نقشی مهم در رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی دارد.

چهاردهم آبان ۹۸، اولین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد و در اسفند ماه با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مراکز تعویض پلاک استان سمنان با خروج از شرایط قرمز کرونایی بازگشایی شد