مدیرکل جدید دامپزشکی مازندران معرفی شد


مدیرکل جدید دامپزشکی مازندران معرفی شد

ساری - ایرنا - دکتر محمدحسن گلپایگانی به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی استان معرفی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دامپزشکی مازندران، گلپایگانی سابقه خدمت در مدیریت اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی و رئیس نظام دامپزشکی استان مازندران را در کارنامه دارد.

در مراسم امروز معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی مازندران، از تلاش و خدمات دکترحسین رضوانی که پیش‌تر به مدت حدود ۶ سال مدیریت دامپزشکی مازندران را برعهده داشته است، قدردانی شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور هم در این مراسم رصد و پایش تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خطر احتمالی بیماری آنفلونزای حاد پرندگان را از اولویت های ماموریت مدیرکل جدید دامپزشکی مازندران عنوان کرد.

تلفات مشکوک پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله برای دومین سال متوالی که از نهم بهمن ماه شروع شد طبق آمار رسمی حفاظت محیط زیست مازندران اکنون تعداد لاشه های جمع آوری شده به ۹ هزار و ۴۷۸ قطعه رسیده است.

استان مازندران به خاطر میزبانی از حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار بال انواع پرندگان مهاجر در فصل پائیز و زمستان همواره در معرض خطر بیماری مختلف از جمله آنفلوانزای پرندگان قرار دارد و طی سال پذشته و امسال تلفات پرندگان مهاجر ناشی از بیماری بوتولیسم در میانکاله به ماموریت های دامپزشکی استان اضافه شده است.

بررسی بیماری های دامی، تامین بهداشت دام از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیرو قرنطینه ای دام، همکاری با وزارت بهداشت در امر مبارزه با بیماری های مشترک ، نظارت بهداشتی چراگاهها، مراتع، آبشخورها، محل نگهداری دام و نظارت بر ورود و فروش انواع دارو، سرم واکسن از جمله وظایف دامپزشکی است .

صدور پروانه تاسیس بیمارستانها و درمانگاه‌های دامپزشکی، پروانه اشتغال به امور مایه کوبی و درمان دام، نظارت بر کارخانه‌های تولید و تهیه فرآورده های خام دامی از دیگر وظایف دامپزشکی است.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی، مازندران با داشتن ۲ میلیون راس دام سبک و ۷۵۰ هزار راس دام سنگین که به ترتیب رتبه نهم و اول را در کشور داراست و سنتی بودن دامداری ، این خطه شمال کشور را به عنوان یکی از کانون های تب مالت قرار داده است.

وجود سه هزارو ۵۰۰ واحد آبزی پروری به عنوان یکی از بسترهای مهم فعالیت اقتصادی مازندران است که در بیشتر موارد عدم بکارگیری دامپزشک از سوی بهره برداران همواره تهدید جدی علیه سلامت انسان است .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش