7 میلیارد تومان وام مسکن محرومان در آران و بیدگل پرداخت شد


7 میلیارد تومان وام مسکن محرومان در آران و بیدگل پرداخت شد

کاشان - ایرنا - فرماندار آران و بیدگل گفت: هفت میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض ساخت مسکن محرومان در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات روستاهای آران و بیدگل با یادآوری به اجرای عملیات ساخت مسکونی محرومان در روستاهای ۱۱ گانه این شهرستان افزود: این طرح در پی تفاهم‌نامه طرح تامین مسکن محرومان روستایی استان اصفهان بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری اصفهان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز و برای ۱۰۳ واحد مسکونی افزون بر هفت میلیارد تومان تسهیلات ساخت و کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی اعتبارهای ملی، استانی و قیر رایگان اختصاصی به روستاهای آران و بیدگل در ۲ بخش مرکزی و کویرات در سال‌جاری را نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون هم ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به روستاهای آران و بیدگل اختصاص یافته است.

به گفته وی، روستاهای آران و بیدگل به عنوان روستاهای پویای کشور و استان می‌توانند در حوزه "یک روستا یک الگو و محصول"، "روستای بدون بیکار" و "روستای هدف گردشگری" موفق‌تر از گذشته عمل کنند.

فرماندار آران و بیدگل خاطرنشان کرد: توجه به بازآفرینی اقتصاد آسیب‌دیده روستایی، می‌تواند علاوه بر حفظ حیات و جریان توسعه شتاب‌زای روستایی، مانع از مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها شود.

وی افزود: برای توسعه گردشگری روستایی باید سواد گردشگری تقویت و هویت ملی، اسلامی و بومی و محلی روستاها و روستاییان مورد توجه قرار گیرد.

بایبوردی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها برای توسعه گردشگری روستاها افزود: دانشگاه‌ها باید از نزدیک مشکل‌های روستاییان را بررسی و راهکارهایی را برای رفع مشکل‌های آنان ارایه دهند و با برنامه‎های مختلف کارآفرینی، از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنند.

وی ایجاد شرکت‌‎های دانش‌‎بنیان و صندوق‎‌های کارآفرینی روستایی را در روستاهای شهرستان آران و بیدگل ضروری دانست و افزود: با ایجاد کسب و کارهای نوین و فراهم کردن فرصت‌های شغلی و متنوع می‎توان زمینه توسعه روستاهای این شهرستان را رونق بخشید.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به چالش‌های توسعه روستاهای ۱۱ گانه این شهرستان گفت: برنامه‌ریزی در راستای احیا و اصلاح منابع آب و خاک و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف تولیدات بخش کشاورزی و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری روستاها از جمله این موارد است.

وی نبود ساختارهای مشارکتی در روستاها نظیر سازمان‌های غیردولتی یا تشکل‌های مردم‌نهاد روستایی توانا و تحرک بخش به جوامع روستایی را از دیگر چالش‌های توسعه روستاهای این شهرستان برشمرد.

بایبوردی با بیان اینکه شهرگرایی روستاییان مانع توسعه روستاها می‌شود، افزود: روستاهای شهرستان آران و بیدگل از نظر پویایی و سکونت در روستاهای خود سرآمدند.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جدی و هدفمند برای تقویت «اقتصاد روستا» و بهبود کیفیت زندگی، اشتغال‌زایی و درآمدزایی روستاییان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی آران و بیدگل باید برای «توسعه متوازن روستایی» برنامه‌ریزی کنند.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در شمالی‌ترین منطقه استان اصفهان، فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان