شهردار: احداث 60 بوستان محله‌ای در کرمان موجب رضایتمندی عمومی می‌شود


شهردار: احداث 60 بوستان محله‌ای در کرمان موجب رضایتمندی عمومی می‌شود

کرمان - ایرنا - شهردار کرمان با بیان اینکه تعداد 60 پارک در قالب بوستان‌های محله ای طی این دوره مدیریت شهری افتتاح شد گفت: مردم به اینگونه فضاها تعلق خاطر دارند و این اقدامات موجب رضایتمندی عمومی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمهران عالم زاده روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بوستان محله‌ای راجی کرمانی افزود: امکانات تفریحی مربوط به سنین مختلف کودکان، نوجوانان و خانواده در این پارک در ۶ هزار مترمربع تعریف شده است.

وی اظهار داشت: این پارک به ویژه امکانات خوبی در حوزه ورزش از جمله یک رینگ رزمی دارد که عملیات اجرایی آن به تقاضای جوانان محل بوده که بتوانند تمرینات خود را در محل پارک محله‌شان انجام دهند و احداث این طرح ویژگی‌هایی همچون نظارت عمومی و فرهنگسازی شهری و همچنین یک زمین مینی‌فوتبال دارد.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه سیاست کلی شهرداری کرمان در این دوره توجه به بوستان‌های محله‌ای است گفت: زیرا مردم برای تفریح و بازی مسافت طولانی طی نمی‌کنند و کودکان با این سیاست می‌توانند در کنار خانواده تفریحات و استراحت خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: براساس گزارشات کوچکترین سرقتی در پارک راجی کرمانی گزارش نشده و مردم خود از بوستان‌ محله‌ای محافظت عمومی دارند که این امر امیدواریم در دیگر مناطق شهر نیز مورد اقبال عمومی واقع شود.

عالم‌زاده ادامه داد: این سیاست تا پایان این دوره مدیریت شهری در سایر محلات کرمان نیز پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: رسالت شهرداری این است که باید توجه ویژه به ورزش همگانی داشته باشد زیرا ورزش موجب داشتن شهروندانی سالم به لحاظ جسمی و روحی می‌شود.

وی افزود: لازمه شهر پایدار در ابتدا مردم آن هستند لذا باید به ورزش همگانی توجه کنیم که همه اقشار شهر ورزش کنند و لازمه آن تامین زیرساخت‌ها است و امکاناتی به وجود بیاید که مردم از منازل خود خارج و در فضاهای ورزشی شهر حاضر شوند.

شهردار کرمان یادآور شد: در این زمینه ۶ پیاده راه سلامت طی این دوره مدیریت شهری در کرمان اجرا شد و اجرای این طرح ها همچنان ادامه دارد که همه اینها در راستای توسعه ورزش همگانی کرمان رقم خورده است.

توسعه فضاهای روباز ورزشی در شرایط کرونا ضروری است

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین بوستان‌های محله‌ای این شهر بودیم گفت: قابلیت اجرای رشته‌های ورزشی مختلف ازجمله رزمی در گوشه به گوشه این بوستان فراهم شده که این پروژه با تلاش شهرداری کرمان، مدیریت منطقه یک شهری و شورای اسلامی افتتاح شد.

منصور دامغانی افزود: برنامه متفاوت این پارک احداث یک رینگ ورزش‌های رزمی و بوکس در حاشیه آن بود که جلوه و جذابیت ویژه‌ای به این بوستان بخشیده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری شورای اسلامی کرمان و اداره ورزش و جوانان شهرستان عنوان کرد: این تفاهم نامه در خصوص اشاعه فرهنگ ورزش به‌ویژه در حوزه همگانی در بوستان‌ها و محلات شهری کرمان بوده و مقرر شد و در هر بوستان با اختصاص فضاهای ورزشی، هیات ها مسئولیت نگهداری از این فضاها را برعهده بگیرند و این امر ارتباط ما با شهرداری را نزدیکتر از گذشته می‌کند.

دامغانی با قدردانی از شهرداری کرمان و شورای اسلامی در خصوص پویش هرهفته یک افتتاح و اشاعه ورزش در کرمان گفت: از تمامی هیات‌های ورزشی تقاضا داریم همچون هیات انجمن های ورزش‌های رزمی شهرستان که همکاری نزدیکی در این طرح با شهرداری داشته، دیگر هیات ها نیز مشارکتی فعال تر داشته باشند.

وی تاکید کرد: بیماری کرونا ضرورت استفاده از فضاهای ورزشی روباز را در کرمان دوچندان کرده لذا هیات ها باید در این زمینه از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت ها در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه استفاده کنند و در این شرایط توسعه فضاهای ورزشی روباز و گرایش مردم به این سمت ضروری است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان افزود: حضور مردم در فضاهای ورزشی روباز در شرایط دشوار فعلی شادی و نشاط اجتماعی را به خانواده‌ها برمی‌گرداند.

ظرفیت‌های کرمان در حفظ سلامت عمومی جامعه به‌کار گرفته می‌شود

همچنین رییس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان کرمان با بیان اینکه ورزش‌های رزمی با هیجان و تحرک بسیار تاثیر مستقیمی بر ارتقای سلامت عمومی جامعه در شرایط فعلی دارد گفت:این ورزش‌ها با وجود تنوع رشته‌ای که دارند، طی سال‌های گذشته محبوبیت خاصی بین خانواده‌ها و جوانان یافته اند.

علی ذوالعلی با تاکید بر نقش ورزش بر سلامت جامعه افزود: در شرایط فعلی که ویروس کرونا از یکسو و شرایط اقتصادی و تحریم‌ها از سوی دیگر عرصه را بر خانواده‌ها تنگ کرده لزوم استفاده از فضاهای ورزشی روباز بیش از گذشته احساس می‌شود لذا تمامی ظرفیت‌های شهری و شهرستان کرمان در راستای توسعه سلامت و نشاط اجتماعی جامعه به‌کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ورزش‌های رزمی شهرستان کرمان با هدف خدمت مردم در عرصه های مختلف، تمامی تلاش خود را به‌کار می‌گیرد.

آیین افتتاح پارک راجی کرمانی و رینگ ورزش‌های رزمی شهرداری کرمان با همکاری هیات انجمن‌های ورزش های رزمی این شهرستان در شهرداری منطقه یک با حضور سیدمهران عالم زاده شهردار کرمان و سایر مدیران شهری، منصور دامغانی رییس اداره ورزش و جوانان و علی ذوالعلی رییس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان کرمان در خیابان سده کرمان برگزار شد.

همچنین در این آیین رزمی کاران نینجا رنجرز کرمان در رینگ رزمی تازه افتتاح شده به نمایش هنرهای رزمی پرداختند.

راجی کرمانی یک شاعر زرتشتی از اهالی این شهر بود که پس از بهبود بیماری به دین اسلام ایمان آورد.

شهردار: احداث 60 بوستان محله‌ای در کرمان موجب رضایتمندی عمومی می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها