درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای باید در دستور کار دانشگاه آزاد قرارگیرد


درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای باید در دستور کار دانشگاه آزاد قرارگیرد

مشهد- ایرنا- قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم آینده‌نگری در برنامه‌ریزی‌های کلان این دانشگاه گفت: درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای باید به طور جدی در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر بیژن رنجبر در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار افزود: در شرایط خاص کنونی اقتصادی کشور تورم بار سنگینی به اقشار مختلف جامعه وارد کرده است که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست لذا باید در جهت کسب درآمد از منابع غیرشهریه‌ای گام برداشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی ادامه داد: راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از جدی‌ترین برنامه‌های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است که با بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان پژوهشگر و استادان مجرب و متعهد و نیز حمایت از صندوق‌های فناوری دانشگاه، این امر با سرعت خوبی در حال پیگیری و انجام است.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:حذف تشریفات غیرضروری و حمایت از پژوهشگران و نخبگان علمی از دیگر رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و جذب پژوهشگران و نخبگان برتر در پروژه‌های علمی و پژوهشی، علاوه بر تولید علم و درآمدزایی، از خروج سرمایه‌های ملی از کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

رنجبر ادغام معاونت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی را با هدف تمرکز بخشی در جهت بهبود مدیریت این حوزه‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید علم و درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای، این حوزه نیاز به معاونتی جداگانه دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد و به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود ۴۶۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در کشور مشغول فعالیت هستند ادامه داد: با تفویض اختیار به استان‌ها و تشکیل کمیته انتصابات و انتخاب رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی به ‌صورت استانی، کمک شایانی به چابک‌سازی و بهبود این روند شده است.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی سامانه آموزشیار را یکی دیگر از اقدامات خوب دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: این سامانه با وجود نوپایی، توانست در بسیاری موارد به شفاف‌سازی روند ثبت‌نام، انتخاب‌ واحد، واریز شهریه و سایر امور مربوط به دانشجویان و اساتید کمک شایانی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟