100 هزار واحد مسکن محرومان توط بنیاد مسکن احداث می‌شود


100 هزار واحد مسکن محرومان توط بنیاد مسکن احداث می‌شود

اردبیل- ایرنا- معاون پشتیبانی و هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: احداث 100 هزار واحد مسکن برای محرومان در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن قرار دارد و در همه مناطق سعی بر احداث و واگذاری این واحدها برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی است.

به گزارش ایرنا، هادی درفشی جمعه در حاشیه افتتاح کارخانه تولید قطعات بتنیو کارخانه پلی استاین در شهرک صنعتی 2 اردبیل افزود: بنیاد مسکن که به صورت تخصصی در ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فعالیت می‌کند، برای تأمین مصالح استاندارد و مطلوب خود از تولیدات بنیاد بتن وابسته به بنیاد مسکن استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: تولیدات کارخانه‌های بنیاد بتن به صورت مناسب و متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود تا در بحث استحکام بنا و همچنین ساخت اصولی و فنی واحدهای مسکونی روستایی و حتی شهری مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پشتیبانی و هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن گفت: بنیاد برای تولید واحدهای مسکونی با دوام نیازمند مصالح و همچنین تجهیزات مدرن با فناوری‌های روز است و سعی ما بر این است تا از این مصالح استفاده کرده و به نوعی هزینه تخریب و دوباره‌کاری در ساخت واحدهای مسکونی را به حداقل برسانیم.

درفشی ضرورت تولید و استفاده از این مصالح با دوام را به ویژه در ساخت واحدهای مسکونی روستایی ضروری اعلام کرد و افزود: در کنار ساخت و تولید مسکن و همچنین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی استفاده از مصالح با کیفیت و ایجاد شرکت‌های با دانش فنی و مهندسی قوی، مد نظر و مورد توجه جدی است.

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت همه استان‌ها تولید مصالح به ویژه بتن‌های آماده و پیش ساخته با هدف کاهش هزینه‌ها و مقاومت واحدهای مسکونی از طریق بنیاد بتن ایران تأمین می‌شود و در استان اردبیل نیز چنین کارخانه‌ای احداث شده تا مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

درفشی اضافه کرد: کشور ما یکی از کشورهای آسیب‌خیز در بحث سیل، زلزله و حوادث قهری است که عمده واحدهای مسکونی نیز به دنبال این حوادث با تخریب روبه‌رو می‌شوند و ضرورت دارد سالانه 250 هزار واحد مسکن در مناطق روستایی که عمدتاً کم دوام و آسیب‌دیده هستند، مورد مرمت و بهسازی قرار گیرند.

وی با قدردانی از مشارکت استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان به عنوان استان‌های معین در بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده ادامه داد: 200 هزار واحد در کشور در قالب عملیات نوسازی و بازسازی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته تا به نوعی ساکنان این واحدها بتوانند با خیال راحت در این مجموعه‌ها سکنی گزینند.

درفشی اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دنبال وقوع حوادث طبیعی و قهری با فرو ریختن واحدهای کم دوام در مناطق روستایی مواجه بودیم و عملیات مقاوم‌سازی این واحدها با قوت شروع شده و همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟