کتاب و کتابخوانی نقش موثری در رشد و تعالی جامعه دارد


کتاب و کتابخوانی نقش موثری در رشد و تعالی جامعه دارد

رزمجو گفت: همه جوامعی که نظام‌ های محکمی داشتند، جامعه‌هایی بودند که نقش کتاب و کتابخوانی در آنها پررنگ و در واقع زیربنایی برای رشد و تعالی آن جامعه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «تورج رزمجو» امروز (۲۹ بهمن) در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده با اشاره به نقش کتاب در جامعه، گفت: هیچ جامعه‌ای به رشد و بالندگی نخواهد رسید، مگر اینکه کتاب و کتابخوانی زیربنای فرهنگ آن جامعه باشد.

فرماندار شهرستان لنده اظهار کرد: همه جوامعی که نظام‌ های محکمی داشتند، جامعه‌هایی بودند که نقش کتاب و کتابخوانی در آنها پررنگ و در واقع زیربنایی برای رشد و تعالی آن جامعه بوده است.


وی خاطرنشان کرد: نهاد خانواده به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهادهای اجتماعی، با توجه دقیق به مسئله کتاب و کتابخوانی، می‌تواند نقش بسیار مهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشد.


رزمجو با اشاره به لزوم توسعه کتابخانه‌ها در سطح شهرستان، ادامه داد: زیربنای توسعه هر شهرستان مسائل فرهنگی است و کتابخانه‌ها به عنوان یکی از مکان‌های اصلی فرهنگی به شمار می‌روند.


«سید زکریا تقوی‌نژاد» هم در این نشست گزارشی از روند پیگیری مصوبات نشست قبل و نیز گزارشی از عملکرد کتابخانه عمومی شهرستان لنده را ارائه کرد.


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده از جمله مصوبات تصویب شده در این جلسه را ایجاد پیشخوان کتابخانه در دو شهرک فجر و سرآسیاب تحت عنوان کتابخانه مشارکتی با مساجد، انتخاب نام کتابخانه روستای ایدنک، توسعه کتابخانه شهید باهنر با مشارکت بنیاد علوی و جذب بودجه برای تجهیز کتابخانه‌ای در بخش موگرمون عنوان کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام