نگاهی بر اخبار مناطق؛ 10 گود ساختمانی در شمال تهران رفع خطر شد


نگاهی بر اخبار مناطق؛ 10 گود ساختمانی در شمال تهران رفع خطر شد

تهران- ایرنا- شهردار منطقه یک تهران گفت: 10 گود ساختمانی در نواحی 10 گانه شمال تهران با تمهیدات لازم پر و از آنها رفع خطر شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سید حمید موسوی اظهار داشت: برخی از گودها با وجود عمق کم ولی به دلیل قرار گرفتن در کنار مجموعه های فرهنگی و تجمعی، پر خطر محسوب می شوند که بر اساس ضوابطی که در پی سازی داریم و همچنین مقررات ملی ساختمان و آیین نامه ۲۸۰۰ نسبت به رفع خطر آنها سریع باید اقدام شود بر همین اساس ۱۰ گودی که می توانستیم با تمهیدات اولیه پر کنیم در سال ۹۹ نسبت به ایمن سازی و رفع خطر آنها اقدام کردیم.

موسوی با اشاره به گود منسوب به بابک زنجانی عنوان کرد: مالکان فعلی این گود مالکان قبلی نیستند و مجموعه های جدیدی مالک این پلاک شدند که با وجود اینکه این گود به خاطر نامی که گرفته بود مورد توجه قرار داشت اما از گودهای پر خطر پایین بود که آن را رفع خطر کردیم.

شهردار منطقه یک در خصوص هزینه پر کردن این گودها خاطر نشان کرد: شهرداری بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ که موضوع رفع خطر است هر هزینه ای که برای ایمنی شهر و صیانت از جان و مال شهروندان باید انجام دهد را متقبل می شود ولی هزینه آن به عنوان بدهی مالک ثبت و در زمان پایان کار از مالک دریافت می شود.

وی درباره رصد ساختمان‌های پرخطر نیز بیان کرد: عملکرد ما در سال ۹۸ پایش ۳۵۸ ساختمان پرخطر بود که حدود ۸۰ ساختمان از اینها بیرون از منطقه و در لبه‌های مرزی منطقه را ارجاع دادیم و۱۷۱ پرونده یا ملک پرخطر اولویت دو، ۱۰۷ مورد اولویت یک پرخطر بود که ۲۵ مورد از این ساختمان‌ها دارای ریسک بالا بودند که برای همه این ساختمان‌ها دستورالعمل صادر کرده و الزاماتی را به وجود آوردیم و از بروز خطر جلوگیری کردیم.

موسوی افزود: از موارد دارای ریسک بالا ۷ مورد اقدامی نکرده‌ و یا تمرد کرده‌اند که یک تعدادی‌ از آنها را تعطیل کرده‌ و مابقی را هم از طریق مراجع قضایی و ضابط مسئول مربوطه پیگیری می‌کنیم و رفع خطر سایر گودهای پر خطر نیز در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

آغاز نوسازی و بازسازی زمین های چمن محلی

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۵ از نوسازی و بهسازی ۱۰ زمین چمن مصنوعی در قالب پروژه های توسعه محلی در روزهای پایانی سال خبر داد.

وی گفت: زمین های چمن از مهمترین مراکز ورزشی محله ها اند که طی سالهای گذشته دچار فرسودگی شدید شدند و با درخواست شورایاران در پروژه های کوچک مقیاس بازسازی مجدد آنها تعریف شد.

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه اکنون به همت همکارانم در معاونت اجتماعی دو زمین چمن بازسازی کامل شده است، افزود: سعی ما براین است تا پایان سال همه زمین های چمن معرفی شده توسط شورایاری بازسازی و در اختیار شهروندان قرار بگیرند.

شهردار منطقه ادامه داد: عملیات اجرایی دو زمین چمن بوستان ولیعصر (عج) و فجر پایان یافته و عملیات اجرایی زمین چمن خاور شهر، مبعث، گلزار و یک زمین دیگر در بوستان ولیعصر(عج) در حال آغاز است.

کاشت بیش از یکهزار نهال در بوستان های منطقه ۱۱

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ گفت: در راستای برنامه های استقبال از بهار، روز گذشته ۴۰۰ نهال مثمر در بوستان رازی غرس شد و بیش از یکهزار نهال تا پایان هفته در سایر بوستان ها کاشته می شود.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه اسفند و زمان مناسب برای کاشت نهال ۴۰۰ نهال مثمر شامل درختان میوه های انار، آلبالو، گیلاس، هلو، زرد آلو، گردو و نارنج با حضور شهروندان کاشته شد.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین با بیان این که تا پایان همین هفته بیش از یکهزار نهال در بوستان های منطقه کاشته خواهد شد؛ افزود: هفته گذشته نیز ۷۵ نهال نارنج با حضور شهروندان در محله شیخ هادی کاشته شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ پیش از این ۳۰۰ درخت چنار با بن ۴۰-۳۵ سانت در طرح نهضت درختکاری در خیابان های معیری و امام خمینی (ره) غرس شد و ۱۴ هزار پیاز گل لاله نیز به منظور ارتقای منظر شهر در میدان های پاستور و حر کاشته شده است.

رفع سد معبر مصالح ساختمانی و حذف زواید بصری در معابر شمال شرق پایتخت

حمیدرضا فرخی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از رفع سد معبر مصالح ساختمانی و حذف زوائد بصری از معابر این منطقه خبر داد و و گفت: با توجه به فرارسیدن ماه اسفند و افزایش تردد شهروندان، معابر برای حضور ایمن شهروندان رفع خطر می شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ایجاد سد معبر مصالح ساختمانی در معابر پیاده و سواره رو که باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود، و همچنین وجود برخی تابلوهای غیرمجاز در سطح معابر، به طرح عملیاتی رفع سد معبر مصالح ساختمانی و حذف زواید بصری انجام می شود.

معاون شهردار منطقه ۴ افزود: در بحث حذف زوائد فیزیکی و بصری اقداماتی از جمله جمع آوری تابلوهای فرسوده و قدیمی، تابلوهای بلا استفاده که در کنار معابر و یا باغچه رها شده‌اند و نیز پاکسازی شعار نویسی‌ها از دیواره‌های معابر در این محدوده از دیگر اقدامات این عملیات است.

فرخی گفت: این موارد ذکر شده توسط همکاران با گشت زنی در محدوده کنترل و در صورت مشاهده تخلف موضوع پیگیری و به صورت کامل رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این طرح که براساس پیام‌های ۱۳۷ در اولویت اجرا قرار دارد، خواسته های مردمی رصد و پیگیری می شود.

معاون خدمات شهری منطقه ۴ گفت: امید است با اینگونه اقدامات آسایش و ایمنی شهروندان در تردد شهری بیشتر و بیشتر ایجاد شده و موجبات رضایت آنها فراهم آید.

بازسازی و بهسازی پنج پروژه ابنیه منطقه ۱۳

مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳، پنج پروژه بازسازی و بهسازی ابنیه و ساختمان های اداری تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه عملیات احداث، بازسازی و مرمت ابنیه و ساختمان های اداری به موازات اجرای طرح های بازسازی و بهسازی معابر سواره رو و پیاده روها توسط معاونت فنی و عمرانی در سال جاری به اجرا رسید، گفت: حدود پنج پروژه ابنیه شامل احداث سوله انبار در دوکوهه، تکمیل ساختمان اسکان کارگری سوله بازیافت، مسجد علی اکبر، ساختمان های ستادی، معاونت فنی و عمرانی، سرای محله زاهد گیلانی و اشراقی و سایر سرای محلات باز سازی و بهسازی شده است.

شکری اضافه کرد : در این پروژه ها، عملیات سنگ کاری و کاشی کاری، تعمیر تاسیسات برقی و مکانیکی، مناسب سازی ساختمان ها جهت استفاده توانیابان اجرایی شد.

شهردار منطقه یادآور شد : با هدف ایجاد چشم انداز مطلوب و دلپذیر در معابر و میادین، دو آبنما با فضاسازی مناسب و سازه هایی همخوان با شرایط محیطی در بوستان مهریانی و فلکه مادر بازسازی و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به بازسازی و ساخت سرویس های بهداشتی عمومی بیان کرد : به منظور بهبود سطح بهداشت جامعه، گسترش خدمات عمومی و رفاه حال شهروندان بر اساس نیاز سنجی انجام شده، سرویس های بهداشتی یوستان پیروزی ، فلکه دوم نیروی هوایی و دیگر ساختمان های اداری بازسازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا