افزایش واحدهای صنفی فاقد پروانه در خلخال مشکل‌ساز شده است


افزایش واحدهای صنفی فاقد پروانه در خلخال مشکل‌ساز شده است

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: ضعف عملکرد اداره صمت و اتاق اصناف در نظارت بر بازار و ساماندهی صنوف و نیز افزایش روزافزون واحدهای صنفی و نانوایی‌های فاقد پروانه کسب در این شهرستان مشکل‌ساز شده است.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم و کنترل بازار از عملکرد ضعیف اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف این شهرستان در عدم ساماندهی صنوف و پیشگیری از ادامه فعالیت صدها واحد صنفی فاقد پروانه کسب انتقاد کرد.

او اظهارکرد: برغم تاکید برای واگذاری امور مربوط به اتحادیه‌های صنفی از سوی اتاق اصناف مدیریت ، این اتاق چندان تمایلی به استقلال اتحادیه‌های صنفی زیرمجموعه خود برای افزایش نظارت بر صنوف و بازار ندارد.

وی افزود: اقدامی از سوی اتاق اصناف و اداره صمت برای جمع‌آوری واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ، دستفروشان ، افراد دوره‌گرد و ساماندهی بازار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هر روز آمار واحدهای صنفی بدون پروانه بیشتر شده و امتیاز نانوایان بدون نظارت قانونی واگذار می‌ شود، گفت: تعداد زیادی از نانوایان نیز بصورت استیجاری با پروانه فعالیت صاحب اصلی آن اداره می‌شوند.

فرماندار خلخال افزود: مردم از تعطیلی خودسرانه و بدون برنامه نانوایی‌ها و نیز کیفیت نامناسب نان ناراضی هستند ولی مسئولان اداره صمت ، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوط به نان توجهی به این موارد نمی‌کنند.

وی اظهارکرد: واگذاری غیرقانونی و فاقد مجوز پخت نان از سوی صاحبان امتیاز نانوایی‌های خلخال به افراد فاقد شرایط و صلاحیت و خارج از نظارت اداره صمت و اتاق اصناف موجب کاهش کیفیت نان ،افزایش تخلفات نانوایی و نارضایتی مردم از ادامه این روند شده است.

فرماندار خلخال از بالا بودن قیمت میوه و تره‌بار دراین شهرستان در مقایسه با سایر مناطق کشور انتقاد کرد و افزود: ضعف نظارت بر نحوه فروش میوه در بازار موجب افزایش چندبرابری قیمت میوه و صیفی‌جات شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق