نقض تحریم تسلیحاتی لیبی توسط بنیانگذار شرکت آمریکایی بلک واتر


نقض تحریم تسلیحاتی لیبی توسط بنیانگذار شرکت آمریکایی بلک واتر

بر اساس گزارش سازمان ملل، بنیانگذار شرکت امنیتی « بلک واتر» آمریکا که از دوستان نزدیک ترامپ به شمار می‌رود با اعزام مزدور و سلاح به لیبی تحریم‌های شورای امنیت در خصوص ممنوعیت ارسال سلاح به این کشور را نقض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الوسط – لیبیا ، یک دیپلمات آمریکایی که از گزارش کارشناسان سازمان ملل درباره ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی اطلاع یافته‌ است به شبکه فاکس نیوز گفت: اریک پرنس موسس شرکت امنیتی « بلک واتر» آمریکا تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت درباره لیبی را نقض کرده‌ است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: کارشناسان سازمان ملل طی یک تحقیقات 18 ماهه، به ده‌ها سند دست یافتند که نشان می‌دهند، اریک پرنس که دوست نزدیک دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکاست، کماندوهای مزدور را به جبهه‌های نبرد لیبی اعزام کرده و از طریق شرکت‌های امنیتی خصوصی کارشناسان نظامی غربی به همراه سلاح به لیبی گسیل داشته‌ است.

این دیپلمات آمریکایی تصریح کرد: ارسال سلاح و اعزام مزدوران به لیبی طی سال های 2019 تا 2020 صورت گرفته و این در حالی است، مزدوران و نظامیان سایر کشورها از جمله روسیه، ترکیه و امارات در لیبی حضور دارند و هدف آنان دامن زدن به جنگ داخلی این کشور است که از سال 2014 شروع شده‌ است.

به گفته وی ، اریک پرنس از طریق شرکت‌های صوری که در اختیار دارد، سه فروند هواپیما حامل مزدور و سلاح به شرق لیبی اعزام کرد تا نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر را در ماه‌های اولیه حمله طرابلس کمک کنند.

این دیپلمات آمریکایی درباره مجازات بنیانگذار شرکت بلک واتر گفت: پرنس به کمیته مجازات سازمان ملل معرفی خواهد شد و احتمال دارد کمیته مزبور دستور دهد، دارایی او مسدود یا ممنوع السفر شود اما از آنجایی که پرنس با اعضای دائمی شورای امنیت از جمله آمریکا ، روسیه و چین همکاری نزدیک دارد، ممکن است این کشورها از حق وتوی خود به نفع او استفاده کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...