آزادی 59 زندانی کرمانشاه به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)


آزادی 59 زندانی کرمانشاه به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

59 نفر از زندانیان کرمانشاه با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

آیت الله مصطفی علما درمراسم آزادی این زندانی با تقدیر از این کار شایسته تاکید کرد: صرف آزاد کردن زندانیان کافی نیست و باید برای بعد از آزادی آنها نیز فکرب کرد و با پیگیری مسئولین و استفاده از منابع خدادادی که در استان وجود دارد، زمینه اشتغال این افراد را فراهم کرد که دوباره گذر آنها به زندان نیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اعتبار یک زندانی در اجتماع کم می شود و بسیاری از فرصت ها را از دست می دهد، بنابراین باید جلسات مستمری برگزار شود تا آسیب ها شناسایی شده و راه‌های برون رفت از آنها را بررسی و پیشنهاد داد.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: البته همانطور که بخشش و جودی که شیوه و خصلت ائمه است،باید در حق زندانیانی که سهوی و یا بر اساس نادانی مرتکب خطا می شوند رعایت می شود، باید در مورد کسانی که عالمانه مرتکب جرم می شوند، مجازات اجرا شود و میان این دو فرق قائل شد.

وی در ادامه با اشاره به خمیر مایه وجودی انسان که هم فجور است و هم تقوا تصریح کرد: انسان بر این اساس همواره بر سر دو راهی است و دست به انتخاب می زند و همین قدرت انتخاب تقدم انسان بر ملائکه است، بنابراین باید تلاش کند راه تقوا را در پیش گیرد.

در ادامه این مراسم پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه که تعداد فعلی زندانیان را برازنده نظام اسلامی نمی دانند، تاکید کرد: در سند تحول قضائی یک فرایند جدید و بر اساس مشی انسانی و اسلامی پایه ریزی شده و در آن کاهش جمعیت کیفری به خوبی دیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه های ناشی از زندانی کردن افراد اعم از مادی و معنوی و عاطفی که برای فرد زندانی و جامعه ایجاد می شود، یادآور شد: به تاسی از بیانات مقام معظم رهبری و موضوعات مطرح شده از سوی رئیس قوه قضائیه برآنیم تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری کنیم و زندان را محلی برای مجرمین خطرناک قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به برنامه های دادگستری برای کاهش جمعیت کیفری افزود: پیشگیری از وقوع جرم، به سازش کشاندن دعاوی کم اهمیت و مصالحه در اختلافات خانوادگی از مهمترین برنامه هایی است که به جدیت پیگیری می کنیم تا از جمعیت کیفری استان بکاهیم.

در ادامه این مراسم 59 نفر از زندانیان استان کرمانشاه با دریافت شاخ گل از زندان آزاد شدند و به آغوش جامعه و خانوده خویش بازگشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟