کنترل کرونایی در پایانه‌ مسافری البرز اجرایی شده است


کنترل کرونایی در پایانه‌  مسافری البرز اجرایی شده است

کرج - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اعلام کرد که برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا ، طرح کنترل و شناسایی مبتلایان به این ویروس در پایانه‌ مسافری استان اجرایی شده است.

سیداسماعیل امیرزاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسافرانی که قصد سفر به سایر استان‌های کشور را دارند براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان در پایانه شهید کلانتری استان البرز تحت کنترل کرونایی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه مسافران می‌بایست هنگام سفر کارت شناسایی ملی همراه داشته باشند، اظهارداشت:‌ کد ملی مسافران در سامانه سروا وزارت بهداشت وارد می‌شود و در صورتی که فرد مبتلا به کووید ۱۹ باشد از ارائه خدمات و ادامه سفر وی جلوگیری به عمل می‌آید.

این مسوول خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز نیز با ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و ارائه ماسک و الکل اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده است.

امیرزاده با اشاره به اینکه هنوز در خصوص محدودیت های بیشتر به راهداری موارد جدید اعلام نشده است،‌گفت: در صورتی که طرح های کنترلی جدید به ما اعلام کنند آنها را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: در زمان حاضر در هر ردیف از صندلی‌های اتوبوس‌های مسافری تنها ۲ مسافر سوار می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خاطرنشان کرد:تذکرات لازم به رانندگان نیز داده شده تا مسافران بین راهی را سوار نکنند یا اینکه هنگام سوار شدن مسافر اطلاعات آن در سامانه سروا وارد شود تا از وضعیت سلامتی مسافر مطمئن شوند.

این مسوول با بیان اینکه اگر راننده‌ای در این مورد تخلف کند مورد پیگیرد قانونی قرار می گیرد، اظهارداشت: در صورتی که رانندگان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به مسافرگیری بین راهی کنند بر اساس کمیسیون ماده ۱۱ و۱۲ به شدت با راننده متخلف برخورد قانونی خواهد شد و تخلف وی خارج از نوبت مورد بررسی قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا