فرماندار: فقط 27 درصد مسکن‌های روستایی تکاب مقاوم‌ ‌است


فرماندار: فقط 27 درصد مسکن‌های روستایی تکاب مقاوم‌ ‌است

مهاباد - ایرنا- فرماندار تکاب گفت: از هفت‌هزار و 716 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان تنها 2 هزار و 60 واحد در برابر زلزله و حادثه‌های طبیعی مقاوم‌سازی شده که 26 درصد مسکن‌های روستایی را شامل می‌شود.

امیر ستوده‌فر روز دوشنبه در جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در تکاب افزود: سهمیه فعلی این شهرستان، مقاوم سازی ۶۵۰ واحد در سال است که با وجود ثبت نام ۳۰۰ متقاضی، فقط ۵۰ نفر از آنان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت تمهیدات لازم را برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی فراهم کرده، بیان‌ کرد: اداره‌ها، بانک‌ها، بخشداران و دهیاران با همکاری بنیاد مسکن تلاش کنند تا هدف‌گذاری مقاوم‌سازی ۷۵ درصد مسکن‌های روستایی در شهرستان تحقق یابد.

فرماندار تکاب اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه، استانداری آذربایجان‌غربی و بنیاد مسکن باتوجه به محرومیت تکاب مقرر شده علاوه بر تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومانی مبلغ ۳۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض نیز از طرف دولت برای مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت شود.

ستوده‌فر ادامه داد: نهادهای مرتبط از جمله بنیاد مسکن و بانک‌های عامل تلاش کنند تا سهمیه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان به تعداد ۶۵۰ واحد به‌طور کامل محقق شود.

وی اضافه‌کرد: بانک های عامل در زمینه تسریع در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ضامن وام گیرنده و پذیرش سفته زنجیره‌ای برای ضمانت وام‌ها، مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار تکاب با بیان اینکه بخشداران و دهیاران جهت صدور پروانه ساخت رایگان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی اقدام کنند، اظهارداشت: بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) مددجویان متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به تعداد ۱۵۰ واحد را با همکاری بخشداران و بنیاد مسکن سریع شناسایی و معرفی کنند تا در پرداخت این تسهیلات برای مددجویان وقفه‌ای ایجاد نشود.

ستوده‌فر گفت: در صورت جذب سهمیه ۶۵۰ واحدی مقاوم سازی مسکن روستایی این تعداد افزایش خواهدیافت از این رو اداره‌ها، بخشداران و بنیاد مسکن با همکاری بانک‌های عامل در این زمینه به‌طور جدی تلاش کنند.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سخت‌گذر واقع شده و براساس اعلام وزارت کشور جزو ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور به‌شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و تخت سلیمان و ۹۳ روستا است که ۸۰ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل