شکستن غیرمسوولانه قرنطینه خانگی!/ نبود موارد مثبت به معنای نبود کرونای انگلیسی نیست


شکستن غیرمسوولانه قرنطینه خانگی!/ نبود موارد مثبت به معنای نبود کرونای انگلیسی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان معتقد است که نبود موارد مثبت کرونای انگلیسی به معنای نبود این ویروس جهش‌یافته نیست.

دکتر نوید دانایی در شورای پدافندغیرعامل استان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان مجموعاً چهار هزار و ۵۸۱ بیمار کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه بستری شده و همچنین ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر نیز به صورت سرپایی شناسایی شده اند .

وی ادامه داد: بیش از ۸۳.۸ درصد از افراد بستری شده بر اثر کرونا در بیمارستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با وضعیت عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به شمار قربانیان کرونا در علوم پزشکی سمنان افزود: متاسفانه در طی یک سال گذشته تعداد ۶۷۱ نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان فوت نموده اند .

دانایی با بیان اینکه در طی یک سال گذشته عملاً ۳ پیک کرونا در استان سمنان مشاهده شد که دو پیک آن اصلی و یک پیک کوتاه نیز در تابستان امسال به انجام رسید ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در کل کشور شرایط افزایش یابنده را در حوزه کرونا شاهدیم و به ویژه در برخی از استان‌های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی میزان ابتلا به این بیماری افزایش یافته است.

نبود موارد مثبت کرونای انگلیسی به معنای عدم وجود این ویروس جهش یافته نیست

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس گفت: خوشبختانه در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان موارد ارسال شده جهت انجام تست کرونای انگلیسی هیچکدام مثبت نبوده است.‌

وی ادامه داد: نداشتن تست کرونای انگلیسی مثبت در استان سمنان به معنای عدم وجود این ویروس جهش یافته در استان نیست ، بلکه شاید ما هنوز نتوانستیم این افراد را شناسایی و کشف کنیم و یا افراد مبتلا به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند.

انجام روزانه 800تست در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: با شروع طرح شهید سلیمانی در استان سمنان میزان انجام تست کرونا در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزایش یافته و به عدد ۸۰۰ تست در هر روز رسیده است.

وی اظهار کرد: میزان تست های انجام شده در استان سمنان با توجه به جمعیت استان ، عدد قابل توجه و پر اهمیتی است به نحوی که این دانشگاه رتبه دوم کشور را در میزان تست‌های ردیابی در موضوع کرونا اختیار دارد.

دانایی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی، فارغ از انجام کنترل‌های مرسوم در شهرها و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌بایست انجام سه کار مهم را در برنامه کاری خود قرار دهند. نخست شناسایی بیماران به هر شیوه ممکن اعم از علائم و یا تست ؛دوم انجام قرنطینه و سوم بستری و درمان .

وی با بیان اینکه اگر قرار است مبتلایان به کرونا به صورت گسترده شناسایی شوند افزایش تستها بهترین و مناسب ترین اقدام است اضافه کرد: در حال حاضر با مثبت شدن تست هر فرد حداقل از ۱۰ نفر از اطرافیان فرد نیز تست گرفته می‌شود.

عدم رعایت قرنطینه در منزل معضل تداوم کرونا

این پزشک فوق‌تخصص گفت: یکی از مشکلات موجود کشور در کنترل کرونا این است که متاسفانه برخی از مبتلایان به کرونا شرایط قرنطینه در منزل را رعایت نمی‌کنند.

دانایی با بیان اینکه روز دوم اسفندماه سال گذشته اولین بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان سمنان بستری شد گفت: متاسفانه بسیاری از مبتلایان کرونا به محض از بین رفتن علائم بیماری، از منازل خود خارج و شرایط قرنطینه را رعایت نمی‌کنند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل