پهنای باند نسل پنجم اینترنت 100 برابر نسل چهارم است


پهنای باند نسل پنجم اینترنت 100 برابر نسل چهارم است

مشهد- ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند نسل پنجم اینترنت که امروز شاهد افتتاح سایت همراه اول 5G آن در مشهد برای نخستین بار در کشور خواهیم بود، 100 برابر نسل چهارم است.

سید ستار هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: نسل پنجم اینترنت در ادامه نسل‌های قبلی قلمداد نمی‌شود بلکه زیست بومی است که امکان رشد و خلاقیتهای جدید نوآورانه را در کشور ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از نسل پنجم اینترنت در کشور متناسب با نقشه راه و برنامه‌ریزی های انجام شده در سالهای اخیر بوده است که طبق پیش‌بینی ها تا چهار سال آینده در کشور فراگیر خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای نخستین‌بار در کشور اولین سایت نسل پنجم اینترنت توسط اپراتور همراه اول در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و کارخانه نوآوری شهرداری مشهد امروز به بهره‌برداری می‌رسد و تاکنون نسل پنجم اینترنت توسط اپراتور ایرانسل در استانهای شیراز و تهران نیز افتتاح شده است.
وی افزود: افزایش پهنای باند، قابلیت اطمینان، حداقل تاخیر در ارسال و دریافت پیام و استفاده موثر از فرکانس از مزیت‌های مهم نسل پنجم اینترنت در کشور است.
هاشمی ادامه داد: نسل پنجم اینترنت در رونق و توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، صنایع، بنادر، حوزه پزشکی از راه دور و آموزش الکترونیک نقش موثر دارد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت نظارت عمومی کم‌هزینه، اثربخش‌ترین نوع نظارت است که از طریق افزایش پهنای باند حاصل می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد مشترکان تلفن همراه شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل در کشور را در مجموع بیش از ۱۲۷ میلیون مشترک عنوان کرد.
وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همزمان با شیوع کرونا در کشور انجام شد افزود: دسترسی رایگان سامانه‌های آموزش الکترونیک برای دانشجویان و طلاب و همچنین دسترسی رایگان به سامانه شاد از اقدامات مهم در این زمینه به شمار می‌رود.
هاشمی ادامه داد: در این راستا برای دانشجویان و طلاب نیز بسته هدیه اینترنت به حجم ۶۰ کیگا بایت و با مهلت استفاده ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند و تا پایان دولت دوازدهم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل خواهند شد.
امروز طی مراسمی حرم مطهر رضوی و همچنین کارخانه نوآوری مشهد زیرپوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ۵G توسط اپراتور همراه اول قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...