برای امداد رسانی به مددجویان زلزله زده دنا لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم


برای امداد رسانی به مددجویان زلزله زده دنا لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: برای امداد رسانی به مددجویان زلزله زده دنا لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم و بزودی کمک بلاعوض به آنان اجرایی می‌شود.

"حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدطاها مهری" روز دوشنبه چهارم اسفند ماه در جمع خبرنگاران در یاسوج با اشاره به زلزله ۲۹ بهمن ماه امسال در شهرستان دنا و خسارات و آسیب‌های وارد شده به مردم افزود: از همان ساعات اولیه رئیس کمیته امداد کشور دستورات خاصی را برای امدادرسانی به مردم آسیب دیده شهرستان دنا به کمیته استان ابلاغ کرد.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کمیته امداد حمایت از اقشار آسیب پذیر است، تصریح کرد: در موضوع زلزله شهرستان دنا اولویت امدادرسانی کمیته امداد با مددجویان این نهاد بوده، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان که در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند در موارد مختلف امداد رسانی می‌شوند.
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور اظهار کرد: خانواده‌های آسیب دیده در زلزله متناسب با آسیب‌های وارد شده دسته بندی شده‌اند و در اسکان دائم و موقت، تهیه اقلام امدادی نظیر چادر، پتو، وسایل گرمایشی و کمک‌های معیشتی به این خانواده‌ها کمک می‌شود.
مهری با اشاره به اینکه کمیته امداد تا تعیین تکلیف قطعی اسکان مددجویان کمیته امداد آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا در کنار آن ها خواهد بود، تاکید کرد: کمک‌های بلاعوض برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده و به آن ها پرداخت می شود.
وی بیان کرد: برای خانواده‌های مددجوی کمیته امداد آسیب دیده در زلزله سی سخت امکان اسکان موقت از طرف کمیته امداد فراهم می‌شود و این مددجویان می‌توانند در جایی اسکان موقت داشته باشند و اجاره آن را کمیته امداد بر عهده خواهد گرفت.
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور تصریح کرد: شورای عالی زکات یک هیئت دولت کوچک است و اگر ۱۱ نهاد و وزارتخانه متولی و عضو شورای عالی زکات در عملکرد خود جدیت داشته باشند و سیاست‌های راهبردی شورای عالی زکات را پیگیری کنند و مردم را نسبت به فواید زکات آگاه کنند، اتفاقات خوبی در کشور و زندگی مردم خواهد داشت.
مهری اظهار کرد: کمیته امداد در هر استان وظیفه جمع آوری و مصرف زکات را بر عهده دارد و در استان‌ها نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس، استاندار قائم مقام و مدیرکل کمیته امداد به عنوان دبیر شورای عالی زکات امور مربوطه را مدیریت می‌کنند.
وی تاکید کرد: ۷۰ درصد از مبالغ جمع آوری شده از محل زکات اعم از واجب، مستحب، فطریه و کفارات صرف امور امدادی به محرومان و مستضعفان می‌شود.
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مبالغ جمع آوری شده از محل زکات در امور عمرانی نظیر مسجد، خانه بهداشت، راه روستایی، مدرسه و ... مصرف می‌شود، بیان کرد: اولویت مصرف زکات با محل‌های جمع آوری زکات است.
به گزارش ایسنا، مهری خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است و از این محل برای ۲۱ نوعروس مددجو جهیزیه فراهم شده و هزینه درمانی ۴۸ بیمار مددجو نیز پرداخت شده‌است.
گفتنی است؛ شورای عالی زکات شامل ۱۱ وزارتخانه، سازمان و نهاد بوده و نماینده ولی فقیه رئیس شورای عالی زکات، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به عنوان قائم مقام این شورا هستند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل