مشوق قانونی مجلس برای افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی


مشوق قانونی مجلس برای افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی

تهران- ایرنا-نمایندگان مجلس مقرر کردند به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع پروژه‌های زیربنایی، نقل و انتقال دارایی در صندوق های سرمایه گذاری پروژه ها از پرداخت عوارض معاف شدند.

به گزارش خبرنگارپارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز -سه شنبه- در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند الحاقی (۲۱) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی ۲۱ به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری عموم مردم در انواع پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به / از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت‌های موسس، ناشی از انتقال آورده غیر نقدی به شرکتهای سهامی عام در شرف تاسیس که بمنظور ایجاد و تکمیل پروژه‌ای تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای و حمل و نقل شکل می گیرد و مجوز عرصه عمومی و تاسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ می‌گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !