بیرانوند: پیشنهاد ایجاد سه رشته جدید در وزنه‌برداری را دادیم


بیرانوند: پیشنهاد ایجاد سه رشته جدید در وزنه‌برداری را دادیم

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: سه پیشنهاد برای اضافه کردن سه رشته جدید به فدراسیون جهانی وزنه برداری دادیم که در آخرین جلسه به صورت وبینار این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

«محسن بیرانوند» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از چالش هایی که در ورزش ایران و سراسر دنیا وجود دارد، کاهش تعداد وزنه برداران و نیز استعداد نداشتن برخی از آنان است تا در مسابقات جهانی و المپیک به مدال برسند. همین امر سبب جدایی وزنه برداران می شود.

وی افزود: امروزه شاهد این هستیم که برخی از رشته های جدید به سرعت صلاحیت اضافه شدن به جمع رشته های المپیکی را دارند و ما هم باید کاری کنیم تا جامعه آماری را بالا ببریم. دنیا به چنین رشته های نوظهوری علاقمند است و باید کاری کنیم تا وزنه برداران به فکر جدایی از این رشته نباشند.

دبیر فدراسیون وزنه برداری عنوان کرد: اکنون مقداری از خانواده وزنه برداری کاهش یافته و لازم است تا ضمن حفظ حالت کلاسیک، رشته های نوینی به وزنه برداری اضافه شوند. سه پیشنهاد در این زمینه به فدراسیون جهانی وزنه برداری دادیم تا این پیشنهادات در قالب وبینار بررسی شود. وزنه برداری با یک دست، وزنه برداری ساحلی و وزنه برداری با بالاترین کشش دوضرب بدون حرکت قیچی رشته های پیشنهادی ما به فدراسیون جهانی است.

وی یادآور شد: خیلی از کشورها در دنیا هستند که رشته هایی شبیه به وزنه برداری را دارند. می توانیم فراخوان بزنیم و رشته ای با ادوات وزنه برداری برای جوانان و خانواده ها برای افزایش انگیزه آنان ایجاد و بهترین طرح را تصویب کنیم. همچنین وزنه برداری ساحلی علاقمندان زیادی دارد و می توانیم با یک تغییر در محل تماشاچیان محل مسابقات، لباس ورزشکاران یا رنگ‌بندی، جذابیتی به این رشته بدهیم و این رشته هم راه اندازی شود.

بیرانوند اضافه کرد: مسابقات وزنه برداری با بالاترین کشش برگزار می شود. بنابراین پیشنهاد دادم تا حرکت قیچی را بردارند و وزنه بردار هر جوری که توانست وزنه را بلند کند. این سه رشته می تواند وزنه برداری را از حالت خشک سنتی خارج سازد.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط خوبی داریم زیرا تغییراتی در فدراسیون جهانی در شرف انجام است و تیم جدیدی می آید و ما نیز حتی پیشنهاد دادیم تا روز جهانی وزنه برداری را تعیین کنند. پیشنهاد دادیم تا فدراسیون جهانی فدراسیون ملی برتر را از میان پنج قاره انتخاب کند. شاخصه ارزیابی این انتخاب براساس برگزاری میزبانی مسابقات بین المللی و کسب سکو در رقابت های مختلف و نیز برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان و ورزشکاران است. امتیاز منفی که می‌تواند سبب حذف آن قاره از این انتخاب باشد، تست مثبت دوپینگ ورزشکاران است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان