80 پزشک متخصص طب سنتی در مشهد تربیت شده اند


80 پزشک متخصص طب سنتی در مشهد تربیت شده اند

مشهد- ایرنا- رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشکده تاکنون 80 پزشک متخصص طب سنتی تربیت کرده است.

دکتر مهدی یوسفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افرود: ۵۰ نفر از دانشجویان دانشکده طب سنتی و مکمل مشهد در مقطع تخصص طب سنتی دانش آموخته شده و ۳۰ نفر در حال تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: دانشکده طب سنتی و مکمل مشهد که از ۱۰ سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است تاکنون فقط در یک رشته طب سنتی ایرانی به تربیت دانشجو مشغول بود که از بهمن ماه امسال رشته طب سوزنی هم در این دانشکده برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد.

رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشکده در بهمن ماه امسال ۶ دانشجو را در رشته تخصصی طب سوزنی را برای نخستین بار در کشور پذیرش کرد.
یوسفی افزود: طب سوزنی در درمان بیماریهای زیادی نظیر بیماریهای مزمن و سردردهای عضلانی، بیماریهای استخوانی و بیماریهای روحی و روانی کاربرد دارد.
وی ادامه داد: خدمات طب سنتی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌اکنون در سه درمانگاه و کلینیک مستقر در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد و هشت سلامتکده طب سنتی با همکاری بخش خصوصی در این شهرستان ارائه می‌شود.
دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت بیش از ۱۰ دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده انجام شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درخواست ابطال پروانه آرایشگاه‌های زنانه از صدور آن پیشی گرفته است