طرح رجیستری تبلت و ساعت های هوشمند با مصوبه مجلس در سال آینده اجرا می‌شود


طرح رجیستری تبلت و ساعت های هوشمند با مصوبه مجلس در سال آینده اجرا می‌شود

گجت نیوز نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه جدیدی را تصویب کردند که طبق آن طرح رجیستری تبلت و ساعت های هوشمند در سال آینده اجرا خواهد شد. در جلسه علنی روز چهارشنبه 6 اسفند 99 نمایندگان شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 1400 در بخش درآمدی بند الحاقی 1 به تبصره 8 را تصویب کردند... نوشته طرح رجیستری تبلت و ساعت های هوشمند با مصوبه مجلس...

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه جدیدی را تصویب کردند که طبق آن طرح رجیستری تبلت و ساعت های هوشمند در سال آینده اجرا خواهد شد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ نمایندگان شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی بند الحاقی ۱ به تبصره ۸ را تصویب کردند که طبق آن حقوق ورودی واردات گوشی های ساخته شده خارجی بالای ۶۰۰ دلار معادل ۱۲ درصد تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه تبلت و ساعت های هوشمند نیز باید از سال آینده رجیستری شوند.

رجیستری تبلت و ساعت های هوشمند در سال آینده

طرح رجیستری که ابتدا با هدف جلوگیری از قاچاق تلفن همراه به اجرا رسید، اکنون با تمام حواشی‌ها و تاثیراتی که به همراه داشت قرار است در بازار تبلت و ساعت های هوشمند نیز به اجرا برسد. طبق مصوبه جدید مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تمام تبلت‌ها و ساعت های هوشمند بارکد خوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای (همتا) ثبت کند. منابع حاصل از این طرح نیز به ردیف ۱۱۰۴۱۰ جدول شماره (۵) این قانون واریز خواهد شد.

گفتنی است با شیوع کرونا و ضروری شدن آموزش‌های مجازی قیمت دستگاه‌های دیجیتالی به ویژه تبلت به دلیل تقاضای زیاد و کمبود کالا در بازار به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد که احتمالا چنین طرحی باز هم باعث شوک در بازار و افزایش قیمت این نوع از کالاهای دیجیتالی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات