30 درصد مردان خراسان شمالی نامی از علی دارند


30 درصد مردان خراسان شمالی نامی از علی دارند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به داده های پایگاه ثبت احوال، نام 30 درصد از مردان این استان «علی» و یا یکی از ترکیبات آن است.

علی زاهدی نیا شامگاه چهارشنبه و در آستانه سالروز میلاد فرخنده امام علی (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۴۹۵ هزار و ۵۵۴ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۰ هزار و ۷۸۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال استان نام ۱۴۶ هزار و ۴۹۱ نفر از مردان این خطه، از ابتدای تاسیس ثبت احوال تا پایان بهمن ماه امسال، علی و یا یکی از ترکیبات آن ثبت شده است.

زاهدی نیا خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ هزار و ۹ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۶۲۹ تن از نورسیدگان به نام مبارک علی و یکی از مشتقات و یا ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

وی پنج نام منتخب مردان این استان در ۱۱ ماه سال ۹۹ را امیرعلی، محمد، آریا، امیرحسین و علی ذکر کرد و افزود: گرایش مردم استان در نامگذاری ها نشان دهنده علاقه و ارادت آنان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

زاهدی نیا جمعیت کل استان تا پایان بهمن ماه سال جاری را ۹۸۶ هزار و ۳۳۷ نفر بیان کرد.

جمعیت خراسان شمالی براساس آخرین سرشماری رسمی (سال ۹۵) ۸۶۳ هزار نفر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


طبخ و توزیع 72 دیگ غذای نذری در بجنورد