امضای تفاهمنامه همکاری کتابخانه آستان قدس و باواریای آلمان


امضای تفاهمنامه همکاری کتابخانه آستان قدس و باواریای آلمان

مشهد- ایرنا- تفاهمنامه همکاری بین سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کتابخانه ایالتی باواریای آلمان به صورت وبینار و ویدئوکنفرانسی به امضای روسای این 2 نهاد فرهنگی رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم مجازی که روز چهارشنبه در محل سالن آمفی تئاتر آستان قدس رضوی به صورت وبیناری برگزار شد حجت الاسلام دکتر سید جلال حسینی مدیرعامل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و دکتر کلاوس سینوا مدیر کتابخانه ایالتی باواریا در مونیخ آلمان پس از بحث و تبادل نظر معاهده همکاری در زمینه های مختلف را امضا کردند.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی و کتابخانه ایالت باواریا در راستای تقویت همکاری با توجه به منافع متقابلِ حاصلِ فعالیت‌ها و پروژه‌های مشترک در زمینه علوم کتابداری، توسعه خدمات و اطلاع رسانی به توافق رسیدند.

این توافق شامل اشتراک‌گذاری اطلاعات، تجربیات، دانش سازمانی و تبادل کارشناسان، تبادل مواد کتابخانه‌ای و مجموعه‌های دیجیتالی، فراهم کردن دوره‌های آموزشی مشترک، کارآموزی و بازدیدها و همکاری‌های پژوهشی می شودو

این یادداشت تفاهم در مشهد و مونیخ به ۲ زبان فارسی و انگلیسی به امضا رسید و یک نسخه برای هر طرف ارسال شد.

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بیش از ۵۷ هزار نسخه خطی و ۲۲ هزار قرآن و جزوه قرآنی در اختیار دارد که ۵۸۸ نسخۀ آن در ارتباط با امام علی‌ (ع) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !