فرماندار مهاباد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهاباد به حداقل رسیده است


فرماندار مهاباد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهاباد به حداقل رسیده است

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجاری، اصناف و بانک‌های این شهرستان به حداقل رسیده و این روند جای نگرانی دارد.

عارف خدرلو روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در مهاباد ضمن اشاره به بازدید میدانی از سطح شهر افزود: اهمیت استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهر به طور قابل ملاحظه‌ای کم رنگ شده و استفاده از ماسک در بازارچه‌ها و پاساژها به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه سهل انگاری در مقابله کرونا وضعیت را بحرانی خواهد کرد، ادامه داد: تغییر شرایط به حالت نارنجی و قرمز محدودیت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که شهروندان و کسبه بیشترین ضربه را از آن خواهند خورد.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: برخی از شعبه‌های بانکی نیز که نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند، شناسایی و ظرف چند روز آینده تعدادی از آنها پلمب خواهد شند.

خدرلو با اشاره به اینکه مقابله با ویروس کرونا نیاز به عزم همگانی دارد، بیان کرد: دفاتر ثبت ازدواج و ماموستاها باید تذکرات لازم را داستای برگزاری مراسم عروسی به صورت حداقلی را به زوجین بدهند تا شاهد تجمع و ابتلای گروهی شهروندان به بیماری کرونا نباشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم در این جلسه گفت: هم اکنون این شهرستان در وضعیت زرد مقابله با کرونا و همسایگی چهار شهر با وضعیت نارنجی قرار دارد.

فرماندار مهاباد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهاباد به حداقل رسیده است

بهاء الدین حسینی با اشاره به اینکه پیک چهارم کرونا با شیب ملایم آغاز شده است، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته یک نفر در این شهرستان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت شده و مجموع فوتی های این شهرستان به ۳۲۵ نفر رسیده است.

وی استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را تنها راه مقابله با کرونا دانست و گفت: سهل انگاری در توجه به توصیه های وزارت بهداشت و درمان علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

رییس اتاق اصناف مهاباد هم در این جلسه از تشدید نظارت بر بازار و نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در هفته جاری خبرداد و بیان کرد: طی پنج روز گذشته بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شده که طی آن ۱۰ واحد متخلف پلمب شده است.

هاشم لاجانی اضافه کرد: در این مدت ۲۰ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال و همچنین به ۲۰ مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه غذاخوری، رستوران و آرایشگاه مردانه بیشترین اصناف متخلف در هفته جاری بودند که بیشترین اخطاریه و تذکر را دریافت کرده‌اند. اظهار داشت: اکیپ‌های مشترک با شبکه بهداشت و درمان به صورت ۲ شیفت در قالب چهار تیم بازرسی بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در بین واحدهای صنفی متخلف نظارت می کنند.

لاجانی تاکید کرد: به هیات امنای مراکز تجاری و بازارچه‌های دستور داده شده که نسبت به ورود افراد بدون ماسک به این مراکز خودداری کرده و در صورت مشاهده تجمعات تذکرات لازم را به شهروندان بدهند.

ویروس کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده و افزون بر سه هزار و ۶۰۰ نفر فوت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری