وضعیت شهرک دامداران نیاتک شهرستان زابل تعیین تکلیف شود


وضعیت شهرک دامداران نیاتک شهرستان زابل تعیین تکلیف شود

زاهدان- ایرنا- بخشدار بنجار در شمال سیستان وبلوچستان گفت: بیش‌از یک دهه شهرک دامداران با زیرساخت‌های مناسب در منطقه نیاتک بنجار از سوی جهاد کشاورزی ایجاد و هم‌اینک رها شده که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا علی راستگو در نشست با خبرنگاران در اقامتگاه بومگردی بپور روستای ارباب بنجار افزود: بدلیل جاه نمایی نادرست، عدم استقبال دامداران منطقه سیستان و قرارگیری این مکان در تونل بادی نیاتک با وجود زیرساخت‌های جاده‌ای و برق رها شده است.

وی اظهارداشت: بیش‌از ۲ هزار هکتار اراضی نیاتک بخش مرکزی بنجار در محل تونل بادی قرار گرفته و با شروع بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این منطقه از شرایط بحرانی برخودار است که با سیلاب ورودی به منطقه سیستان از سال گذشته با برنامه ریزی و همکاری دهیاری ها آب به بیش از ۸۰ درصد این اراضی رها شده است.

بخشدار بنجار احداث پل نیاتک را ضروری دانست و گفت: احداث پل رودخانه نیاتک در مسیر تردد بنجار به هیرمند که در ایام سیل مسدود می شود و تردد را برای منطقه به این دو شهر سخت می کند که باید هر چه سریعتر این پل احداث شود.

وی بیان کرد: از ۹۳ روستای بخش مرکزی زابل ۴۲ روستا با ۴۶۹ استخر خاکی و بتنی سالیانه هر استخر بین یک تا ۲ تن ماهی تولید می کنند.

راستگو از ایجاد و راه اندازی بازارچه محصولات کشاورزی در شهر بنجار خبرداد و گفت: زمین به وسعت ۵ هکتار برای این بازارچه که از ضروریات منطقه سیستان است ایجاد میشود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهر بنجار وجود دارد که در طرح ۴۶ هزار آبیاری نوین به دشت سیستان ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار اختصاص پیدا کرده است.

بخشدار مرکزی بنجار اظهارداشت: بنیاد برکت با اعطای تسهیلات کم بهره تاکنون برای یکهزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار بیشاز ۳۲ میلیارد اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه در شهر بنجار آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) مستقل است تاکید کرد: ۸۷ مدرسه با بیش از هشت هزار دانش آموزش و ۶۰۰ نیروی آموزشی در شهر بنجار وجود دارند.

راستگو تصریح کرد: همجواری بنجار با شهرستان زابل باعث کاهش جمعیت دانش آموزان در دوره اول و دوم متوسطه شده که با پیگیری انجام شده با آموزش و پرورش مدارس نمونه در این شهر افزایش پیدا می کند.

وی ناحیه صنعتی بنجار را یک ظرفیت برای حضور سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: این ناحیه با ۲۵ هکتار وسعت و وجود زیرساخت های مناسب فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران است به طوری که زمین های این ناحیه به صورت اقساطی و با کمترین نرخ نسبت به سایر نواحی صنعتی سیستان وبلوچستان با سرمایه گذاران واگذار می شود.

به گزارش ایرنا، بخش مرکزی بنجار با بیش از ۳۰۰ کیلومتر وسعت دارای ۹۳ روستا و آبادی، ۳۱ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۵ روستا دارای شورا و ۵۰ روستا دارای دهیاری بعنوان تنها بخش شهرستان زابل در شمال سیستان وبلوچستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403