واکسن کرونا برای ورزشکاران المپیک توکیو اجباری نیست اما توصیه می‌شود


واکسن کرونا برای ورزشکاران المپیک توکیو اجباری نیست اما توصیه می‌شود

تهران- ایرنا- قائم مقام کمیته بین المللی المپیک گفت که ورزشکاران شرکت کننده در المپیک توکیو نسبت به تزریق واکسن کرونا ترغیب می‌شوند اما واکسیناسیون اجباری نیست.

به گزارش ایرنا، «جان کوتس» رییس کمیسیون هماهنگ کننده بازی‌های المپیک توکیو در این باره اظهار داشت: اجباری در کار نیست، در واقع نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

وی افزود: اما بی‌شک برای این کار ورزشکاران را ترغیب می‌کنیم و کمیته بین المللی با کواکس که در مسیر تسهیل توزیع واکسن کمک می‌کند، قراردادی منعقد کرده‌ایم.

کواکس طرح فراگیر سازمان بهداشت جهانی برای توزیع واکسن کرونا است.

«توماس با» رییس کمیته بین المللی المپیک ماه گذشته اعلام کرد که دسترسی به واکسن برعهده کمیته‌های ملی المپیک کشورها است تا با همکاری با دولت‌های متبوع نسبت به آن اقدام کنند اما در ادامه گفت که با «واکسیناسیون خارج از نوبت» ورزشکاران موافق نیست.

باتوجه به تعویق یک ساله المپیک، کوتس که ریاست کمیته ملی المپیک استرالیا را نیز برعهده دارد، انتظار دارد که ورزشکاران کشورش در بدترین حالت تا ماه ژوئن برابر کرونا واکسینه شوند. استرالیا از هفته جاری واکسیناسیون سراسری را آغاز کرد.

کوتس همچنین گفت که انتظار می‌رود دولت ژاپن تا آوریل در مورد تعداد تماشاگران مجاز به ورود به ورزشگاه ها تصمیم‌گیری کند.

واکسن کرونا برای ورزشکاران المپیک توکیو اجباری نیست اما توصیه می‌شود

سازمان دهندگان المپیک توکیو امیدوارند تا تماشاگران قادر به حضور در ورزشگاه باشند هرچند گمانه‌زنی‌ها همچنان در مورد احتمال لغو شدن این رویداد بزرگ ادامه دارد.

کوتس ادامه داد: تصمیم در مورد تمام افراد مجاز و همچنین تمام کسانی که بلیت خریده‌اند، بی‌شک در ژاپن گرفته می‌شود. تصمیم نهایی توسط دولت ژاپن اتخاذ می‌شود. دولت ژاپن است که در مورد اینکه چه چیزی ایمن است، تصمیم گیری می‌کند و اتخاذ تصمیم در مورد ظرفیت ورزشگاه‌ها نیز تا مارس یا آوریل صورت می‌گیرد.

کوتس در ادامه اضافه کرد که مقامات باید دهکده المپیک و ورزشگاه‌ها را به «امن‌ترین مکان‌ها در توکیو تبدیل کنند.»

وی افزود: هفته گذشته یک دوره چهار روزه طراحی عملیاتی داشتیم. حالا روی صندلی‌های اتوبوس‌ها برای حصول اطمینان از رعایت فاصله گذاری اجتماعی تمرکز کرده‌ایم. حالا به طور ناگهانی به دوبرابر شدن ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز پیدا کردیم و اتوبوس‌های زیادی وارد ماجرا شدند.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی