تعطیلی دوباره استخرهای البرز


تعطیلی دوباره استخرهای البرز

کرج - ایرنا - رییس هیات نجات غریق و غواصی البرز گفت: تعطیلی دوباره استخرهای استان به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلات درآمدی این مراکز ورزشی مضاعف کرده است.

بیژن پیریایی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: بازگشایی ۱۵ روزه استخرها پس از ماه ها توقف در واقع موجب برگشت یک امید تازه به استخرهای استان و کارکنان آنها از جمله ناجیان غریق شده بود، اما تعطیلی دوباره، این استخرها را در شوک بزرگی برده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در ۱۵ روزی که شاهد بازگشایی دوباره استخرها بودیم، در شلوغ ترین حالت ممکن شاید ۱۰ نفر در درون آب نبودند و خود استخرداران نیز با یک سرمایه گذاری و تبلیغات تلاش کردند تا رونق را به استخرها باز گردانند.

پیریایی اظهار داشت: با بازگشت تعطیلی ها بار دیگر کافرماها بایستی به سمت لغو قراردادها و یا بیکار شدن نیروهای کار خود بروند که صدمات زیادی به این بخش وارد می کند.

وی با بیان اینکه استخرها بسیار مظلوم واقع شده اند خاطر نشان کرد: این در حالی است که تعداد افراد حاضر در استخرها به خصوص در فصل زمستان کم است که قابل مقایسه شاید با صف تله کابین ها نباشد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی البرز ادامه داد: یک امیدی در حال بازگشت بود اما با این تعطیلی ها نه تنها خسارت های زیادی به آنها وارد شده و خواهد شد و این احتمال وجود دارد که دیگر ریسک نکرده و تا رسیدن به یک شرایط پایدار دیگر اقدام به بازگشایی استخرهای خود نکنند.

پیریایی گفت: پیش از این نیز با تعطیل شدن یک ساله استخرها، استخرداران از نظر مالی خسارت های فراوانی دیدند که این تعطیلی نیز ضربه مضاعفی از این بخش به آنها وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حالی که ناجیان غریق و مربیان شنا کار خود را آغاز و استخرداران با یک سرمایه زیاد اقدام به آبگیری استخرهای خود کرده بودند اما در نهایت بار دیگر شاهد بیکاری ناجیان غریق و مربیان شنا و از سوی دیگر ممکن است تمام سرمایه استخرداران ما از بین برود.

حدود ۷۰ استخر شنا در استان البرز وجود دارد که حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر در این مجموعه ها مشغول به کار بودند.

اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز پنج شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری