شمار کرونایی‌های مثبت زنجانی به بیش از 46 هزار نفر رسید


شمار کرونایی‌های مثبت زنجانی به بیش از 46 هزار نفر رسید

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به رقم 46 هزارو 419 نفر رسیده است.

دکتر پرویز قزلباش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۶ هزار و ۹۵۰ نفر در استان زنجان به کووید - ۱۹ ثابت شده و پنج هزار و ۷۴۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ همچنین مشکوک ۱۹ هزارو ۷۷۰ نفر بوده است.

این مسوول ادامه داد: با گذشت یکسال از شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزارو ۱۶۳ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که روز گذشته ۲ مورد فوتی در سطح زنجان به ثبت رسد.

وی اظهار داشت:در زمان حاضر ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و شمار بستری‌های ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد: شرایط کرونایی کنونی استان شکننده بوده و در صورت بی توجهی و غفلت به پروتکل های بهداشتی اوج بیماری را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین بزرگترین دستاورد طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی پیشگیری از پیک بعدی ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: باید به سمتی پیش برویم که سیستم بهداشت و درمان به استانداردهای بالا در کنترل بیماری برسد.

قزلباش، با اشاره به افزایش شمار موارد سرپایی کرونا گفت: هرگونه کاهش حساسیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی موج چهارم بیماری را رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: طبق تحلیل‌ها و بررسی ها، اگر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی به‌صورت جدی رعایت نشود، با توجه به افزایش بیماران کرونایی سرپایی در استان و ضریب نفوذ کرونا در شهرستان‌ها، اوج گیری کرونا دور از ذهن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا