استاندار کرمان: پروژه دسترسی ماهان به باغ شاهزاده اجرا می‌شود


استاندار کرمان: پروژه دسترسی ماهان به باغ شاهزاده اجرا می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به نظرات کارشناسی و فنی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشکلات پیشین اجرای طرح گفت: توافق شد که مسیری با هماهنگی مقام عالی این وزارت و راه و شهرسازی در منطقه باغ شاهزاده به ماهان احداث شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز جمعه در حاشیه سفر به ماهان و بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای این بخش در جمع خبرنگاران افزود: مطالعات زیرگذر باغ شاهزاده ماهان از قبل انجام شده اما این مطالعات دقیق نیست لذا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به‌طور مشخص به این مکان آوردیم.

وی اظهار داشت: به گفته وزیر میراث فرهنگی وجود زیرگذر مستقیم در جلوی باغ شاهزاده ماهان حریم و نمای این اثر زیبای جهانی را با مشکل روبرو می‌کند که آن را می‌پذیریم اما باید به طور حتم گره ترافیکی و ارتباطی منطقه باغ شاهزاده ماهان نیز رفع شود.

استاندار کرمان گفت: مقرر شد زیرگذر و دوربرگردان ورودی باغ‌شاهزاده ماهان با مسافت و فاصله‌ای از این باغ جهانی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعیین و پس از تعریف، این طرح طی نشستی با حضور وزیر میراث فرهنگی نهایی و اجرا شود.

زینی‌وند با بیان اینکه زمان اجرای طرح زیرگذر ورودی باغ شاهزاده ماهان به‌طور دقیق مشخص نیست تصریح کرد: استانداری با همراهی نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیگیر اجرای این پروژه است که به‌زودی در این راستا تصمیمات ابتدایی اتخاذ و توافق مربوطه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد می‌شود.

احداث مسیر ورودی باغ شاهزاده ماهان مطالبه جدی مردم است

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: زیرگذر ورودی باغ شاهزاده به ماهان با توجه به مسیر دسترسی که از قدیم مردم این منطقه داشتند، مطالبه جدی مردم کرمان است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: با توجه به اینکه مسیر کمربندی و جاده اصلی کرمان به جنوب و شرق کشور، راه ارتباطی بین باغ شاهزاده و شهر قدیمی ماهان را قطع کرده، به‌طور طبیعی باید این محور برای دسترسی مردم محلی ایجاد شود.

وی با اشاره به نشست روز چهارشنبه هفته گذشته به اتفاق وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استاندار کرمان ادامه داد: میراث فرهنگی نسبت به طرح پیشین زیرگذر ورودی باغ شاهزاده ماهان ایراداتی را اعلام کرد لذا ضرورت بازنگری نقشه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی وجود داشت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در طرح گذشته وزارت راه و شهرسازی مسیر قبلی مستقیم بود اما هزینه‌ای قابل توجه داشت که پیشنهاد شد بازنگری در این پروژه انجام شود و طرح یاد شده با فاصله دور برگردان از ۲ طرف باغ شاهزاده و شهر ماهان طراحی شود لذا در صورت بازنگری برای رفع مشکل میراث فرهنگی و همچنین ظرفیت‌سازی برای سهولت دسترسی مردم این منطقه، ظرف یک تا ۲ ماه آینده می‌توانیم توافق‌نامه‌ای بین ۲ وزارت خانه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: عملیاتی شدن این توافق می‌تواند به تردد مردم در همان مسیر حرکت سنتی و قدیمی کمک کند لذا با رعایت حفظ جایگاه فرهنگی این مجموعه و رعایت فعالیت‌های حوزه راه و شهرسازی توافقی عملیاتی در حوزه بازنگری طرح انجام می‌شود.

مطالعات اجرای پروژه زیرگذر باغ شاهزاده ماهان طی دولت‌های گذشته انجام شد که در سفر اخیر وزرای گردشگری ونزوئلا و ایران این پروژه را در حریم این اثر جهانی دانستند و بر اشتباه بودن اجرای طرح در محل در نظر گرفته شده برا آن تاکید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی