شش برابر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان تا نقش قم درشبکه خون رسانی کشور


شش برابر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان تا نقش قم درشبکه خون رسانی کشور

قم ـ ایرنا ـ شش برابر شدن تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، تامین روغن مورد نیاز مصرف خانوار، ایجاد فرصت اشتغال جدید با احیای واحدهای صنعتی راکد، اجرای استانداردسازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی قم، لزوم تکمیل زیرساخت‌های افزایش جمعیت در قنوات؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

نقش مهم قم در شبکه خون‌رسانی کشور ، اهدای ۳۰۰ کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در روستاها، بهار کم‌باران و نوروز گرم در انتظار قم، حضور ۸۹ تیم ورزشی قم در لیگ‌های برتر ایران، انجام مطالعات لازم برای تبدیل کوه دوبرادران قم به ژئوپارک فسیلی، رشد ۱.۵ برابری شاخص اینترنت پهن باند سیار، اعزام کاروان کمک‌های مومنانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به سی‌سخت و تخریب ویلاهای غیرمجاز روستای خاوِه از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

۶ برابر شدن تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به شش برابر شدن تعداد شرکتهای دانش بنیان قم وتاکید بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های علم و فناوری استان در سطح ملی گفت: درحالی که تا سال ۹۲ تنها ۱۵ شرکت دانش بنیان در استان وجود داشت، این آمار در دولت تدبیر و امید به ۹۴ شرکت افزایش یافته است.

مهرداد غضنفری در جلسه شورای هماهنگی «فن‌بازار» منطقه قم افزود: از ظرفیت‌های موجود در استان برای تقویت شبکه فن بازار و ارتقای فناوری در استان حمایت می‌شود.

اجرای استانداردسازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی

مدیرکل استاندارد قم گفت: برنامه استانداردسازی مصرف انرژی به منظور ارتقای بهره‌وری و مدیریت بهینه در واحدهای تولیدی قم اجرایی می‌شود.

مجید آوری فرد هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: بخش صنعت از جمله حوزه‌های مهم اقتصادی قم است و رعایت استانداردهای مورد نظر پیرامون مصرف انرژی در واحدهای صنعتی استان می‌تواند عامل توسعه بیش‌ازپیش آن با استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود باشد.

تامین روغن مورد نیاز مصرف خانوار

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: روغن مورد نیاز مصرف خانوار در این استان به خوبی تامین شده و در فروشگاه‌های استان در دسترس مردم است.

امیرحسین پروان درگفت‌وگو با ایرنا افزود: پخش مویرگی روغن مورد نیاز مصرف خانوار در سطح فروشگاه‌های استان توسط شرکت‌های منتخب به صورت روزانه جریان دارد و به خصوص در زمینه تامین روغن مایع مشکلی نداریم.

اجرای طرح ترسیم کروکی تصادفات به صورت الکترونیکی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: طرح ترسیم کروکی الکترونیکی تصادفات به‌صورت آزمایشی (پایلوت) در استان قم اجرا می‌شود.

سردار سید کمال هادیانفر هفته گذشته در آیین افتتاح آزمایشی ترسیم کروکی الکترونیکی تصادفات افزود: یکی از کارهایی که در راستای هوشمندسازی در پلیس راهور شروع شده است و در گذشته نیز درباره آن توضیحاتی داده بودیم، ترسیم کروکی الکترونیکی است.

ایجاد فرصت اشتغال جدید با احیای واحدهای صنعتی راکد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم؛ با اشاره به اینکه احیای واحدهای صنعتی راکد بر اساس راهبرد جهش تولید در اولویت برنامه‌های استان است،‌ گفت: امسال تنها در جریان احیای ۳۶ واحد تولیدی برای ۶۰۱ نفر فرصت اشتغال فراهم آمد.

محمود سیجانی در گفت وگو با ایرنا افزود: برای احیای این واحدها ۶هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و این روند برای فعالسازی هرچه سریع‌تر سایر واحدهای راکد دارای شرایط لازم استان ادامه می‌یابد.

لزوم تکمیل زیرساخت‌های افزایش جمعیت در قنوات

شهردار شهر قنوات قم ، با بیان اینکه زیرساخت‌های افزایش جمعیت در این شهر باید تکمیل شود، گفت: هزینه سربار جمعیت به قنوات فقط بر روی دوش مردم این شهر است و تاکنون شاهد حمایت‌های لازم برای تامین و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز نبوده‌ایم.

رضا شکاری هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: از مسئولان استان درخواست داریم، به خاطر سرریز جمعیتی شهر قم به شهر قنوات، نسبت به تکمیل زیرساخت های اولیه این شهر مساعدت بیشتری داشته باشند.

اهدای ۳۰۰ کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت روستاها

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: به منظور ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت و وانت بارهای روستاهای استان قم، طرح توزیع ۳۰۰ دستگاه کلاه ایمنی و ۱۵۰ دستگاه کپسول اطفای حریق اجرایی شد.

محمدعلی محمدپور در گفت وگویی ‌افزود: اجرای این طرح در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث درسطح راه‌های روستایی برای ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت و وانت بارهای روستاهای استان انجام شده است.

تخریب ویلاهای غیرمجاز روستای خاوِه

رئیس دادگاه عمومی بخش کهک گفت: ویلاهای غیرمجاز روستای خاوه که در خارج از بافت مسکونی روستا احداث شده بودند، پس از شکایت جهاد کشاورزی و صدور حکم در دادگاه عمومی این بخش تخریب شد.

برزگر هفته گذشته درگفت وگویی افزود: این منازل ویلایی به دلیل ساخت در خارج از بافت مسکونی روستا توسط سازمان جهاد کشاورزی شناسایی شدند و پس از شکایت توسط جهاد کشاورزی و رسیدگی در دادگاه عمومی بخش، با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی دستور تخریب داده شد.

حضور ۸۹ تیم ورزشی در لیگ‌های برتر ایران

مدیرکل ورزش و جوانان قم؛ با بیان اینکه در برخی از رشته‌ها از جمله فوتسال و کُشتی، قم دارای ظرفیت های کم نظیری در کشور است، گفت: هم اکنون ۸۹ تیم از این استان در بخش بانوان و آقایان در لیگ های برتر رشته های مختلف حضور دارند.

رسول مُنعِم در گفت وگو با ایرنا افزود: با حمایت‌های انجام شده و تلاش هیات‌ها، مربیان و ورزشکاران تعداد تیم های حاضر استان در لیگ برتر از ۶۰ تیم در سال ۹۲ به ۸۹ تیم در سال جاری افزایش یافته است.

فضاهای آموزشی قم دچار عقب‌ماندگی است

استاندار قم گفت: قم از گذشته دچار عقب‌ماندگی در بحث فضاهای آموزشی بوده است و به دلیل مهاجرپذیری و رشد فزاینده تعداد دانش آموزان از این معضل رنج می برد.

بهرام سرمست هفته گذشته در مراسم بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم افزود: البته معلمان سختکوش و دانش آموزان مستعد قمی این عقب افتادگی ها را با همت و تلاش مضاعف در کنکور و المپیادها و مسابقات علمی جبران کرده اند.

ساخت‌وساز در قم با رکود مواجه نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در موضوع ساخت و ساز در قم رشد قابل توجهی داشتیم و مانند برخی از استان‌ها با رکود مواجه نبودیم.

امین مقومی در گفت وگوی مجازی با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره آمار سال جاری ساخت و ساز در قم افزود: مرجع رسمی ارایه آمار ساخت و سازها، شهرداری ها به عنوان صادر کننده پروانه هستند، ولی چون در برخی حوزه ها در زمان صدور پایان کار اضافه بنا و کاهش بنا را ثبت می‌کنیم، آن هم جزو متراژ ماست بر همین اساس آمار ساخت و ساز در استان از رشد برخوردار می‌باشد.

قم نقش مهمی در شبکه خون‌رسانی کشور دارد

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: قم نزدیک به ۱۰۰ درصد نیازهای خونی خود را تامین می‌کند و در شبکه خون رسانی کشور هم از استان‌های شاخص و پیشران است.

پیمان عشقی هفته گذشته دردیدار با جمعی از کارکنان مرکز انتقال خون قم، با اشاره به وضعیت ذخیره خونی استان قم افزود: شاخص اهدای خون در کشور در حدود ۲۵ نفر در هزار نفر و در استان قم ۳۰ نفر به ازای هر یکهزار نفر است.

رشد ۱.۵ برابری شاخص اینترنت پهن‌باند سیار

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی استان در امسال گفت: این استان در شاخص ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پهن باند سیار پس از تهران با ۹۹.۵۳ درصد ۱.۵‌ برابر رشد داشته است.

جواد غلامپور افزود: با وجود ظرفیت خوب قم و با توجه به توسعه فراگیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح کشور و استان، در دولت تدبیر و امید قم با رشد ۱.۵ برابری توانسته است، ظرفیت پهن باند ورودی استان را از ۲۲۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۸ به ۳۶۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۹ برساند.

در یک سال ۴۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی قم افزود شد

استاندار قم گفت: طی یک سال گذشته با بهره برداری از چند مرکز درمانی و بیمارستان مجهز در قم، ۴۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستان های استان افزوده شده‌است.

‌بهرام سرمست هفته گذشته در آیین افتتاح درمانگاه بانک ملی قم، صیانت از سلامت کارکنان بانک ها را یک ضرورت برشمرد و افزود: افتتاح مرکز درمانی توسط بانک ملی قم در راستای نیل به این هدف اقدامی ارزنده است.

بهار کم‌باران و نوروز گرم در انتظار قم

مدیرکل هواشناسی قم گفت: بر اساس مطالعات پژوهشکده اقلیم شناسی کشور، در سه ماه نخست سال آینده، میانگین بارش در استان کم‌تر از نرمال و افزایش دما تا سه درجه بیشتر از نرمال خواهد بود.

مهران حیدری بنی در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش در سال زراعی جاری در کشورمان تا پایان بهمن ماه حدود ۳۱ درصد نسبت به دوره مشابه بلندمدت و ۳۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

انجام مطالعات لازم برای تبدیل کوه دوبرادران به ژئوپارک فسیلی

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: منطقه کوه دوبرادران از مراکز فسیلی مهم در محدوده کلانشهر قم است و مطالعات لازم برای تبدیل این منطقه به «ژئوپارک فسیلی» انجام می‌شود.

محمد مدادی هفته گذشته در حاشیه بازدید از بعضی مرکزهای فسیلی در استان قم افزود: حفاظت از ذخایر فسیلی و شواهد دیرینه شناسی برای حفظ تاریخی طبیعی و اکولوژیک هر منطقه بسیار اهمیت دارد.

باسوادی در قم ۹۷ درصد است

مدیرکل آموزش و پروش قم گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باسوادی در این استان ۴۷ درصد بود که با افزایش ۵۰ درصدی، امروز به ۹۷ درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم افزود: باسوادی زنان و مردان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به ترتیب ۳۴ و ۶۴ درصد بود که امروز به ۸۷ و ۹۳ درصد رسیده است.

قم ناامن‌ترین استان برای سوداگران مواد مخدر

رئیس کل دادگستری قم، با اشاره به اجرای طرح نا امن‌سازی محل‌های خرید و فروش مواد مخدر در این استان گفت: موفقیت بالا در اجرای این طرح، نشان داد که قم از ناامن‌ترین استان ها برای سوداگران مرگ در سطح کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در گفت وگویی افزود: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرح ناامن سازی و پاکسازی محل های آلوده به مواد مخدر با بهره مندی از ظرفیت ضابطان قضایی و نظارت و حضور تاثیرگذار قضات، در این استان تبیین و عملیاتی شد.

اعزام کاروان کمک‌های مومنانه به سی‌سخت

کاروان کمک‌های مومنانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شد.

مشکلات معیشتی پرستاران رسیدگی شود

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، بر رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی کادر درمان و پرستاران تاکید کرد.

وی در دیدار سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در قم؛ با اشاره به تلاش های کادر درمان کشور افزود: کادر سلامت، مجاهدان فی سبیل الله هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل