هوای زنجان گرم می‌شود


هوای زنجان گرم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناسی پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان تا اواسط هفته جاری به تدریج و بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد گرمتر می‌شود.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وضعیت جوی زنجان تا روز سه شنبه به شکل پایدار و آسمان نیز در اغلب مناطق استان غالبا صاف خواهد بود و از روز چهارشنبه تا جمعه نیز بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با نفوذ توده هوای سرد به منطقه و استان، هوای زنجان مجددا سرد خواهد شد، اظهار داشت: در زمان حاضر میزان دمای شهر زنجان پنج درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان با میزان دمای ۶/۵- درجه سانتیگراد سومین مرکز استان در کشور بود و بجنورد و اردبیل نیز به ترتیب با دمای ۱۰- و ۶/۰۸- درجه سانتیگراد اول و دوم بودند.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده، خیر آباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای هوای ۱۱- درجه سانتیگراد و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۱۳+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق این استان، به ثبت رسیدند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...