نقشه‌های 4 هزار هکتار از املاک بازار تهران و پیرامون آن تهیه شد


نقشه‌های 4 هزار هکتار از املاک بازار تهران و پیرامون آن تهیه شد

تهران-ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به منظور ساماندهی و نوسازی بافت اطراف بازار تهران، تاکنون نقشه‌های 4 هزار هکتار از املاک بازار و پیرامونش، تدقیق و تهیه شده‌است.

«زهرا نژاد بهرام» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به جلسات ستاد بازآفرینی شهر تهران که ۲ سال است به طور مستمر برگزار می‌شود، اظهار داشت:جلسه های ستاد بازآفرینی شهر تهران به طور یک هفته در میان به موضوع بازار تهران اختصاص دارد.

نیمی از املاک بازار تهران متعلق به اوقاف است

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل املاک اطراف بازار تهران مربوط به املاک ثبتی و اوقافی است، گفت: حدود نیمی از املاک بازار تهران متعلق به اوقاف است.

نژادبهرام با اشاره به اینکه به دلیل برخی مشکلات وقفی و ثبتی، استحکام‌بخشی و ایمنی بخشی به بازار با مشکل روبرو شده است،عنوان کرد: در حال حاضر کارگروهی با حضور نماینده بازار تهران، نماینده اوقاف و سازمان نوسازی شهر تهران و نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک، مشکلات را جمع بندی و در ستاد بازآفرینی گزارش ارائه می دهند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شناسایی املاکی که در اطراف بازار تهران رها شده از موضوعات مهم بازآفرینی بازار تهران است، اظهار داشت: مالک اصلی بسیاری از این پلاک ها سازمان اوقاف است که در حال حاضر سازمان ثبت اسناد و سازمان نوسازی نقشه هایی را تهیه کردند و قرار است نقشه ها در اختیار طرفین قرار گیرد.

به گفته وی، تاکنون نقشه های چهار هزار هکتار از املاک پیرامون بازار تهران تهیه و کامل شده است اما بازار تهران ۱۱۲ هکتار وسعت دارد و باید اختیار اطلاعات کامل در اختیار سازمان ثبت اسناد قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با کمک هیات مدیره بازار، اداره کل اوقاف استان تهران، سازمان نوسازی شهر تهران، در طول امسال و اوایل سال آینده نقشه‌های املاک بازار، تدقیق و ارائه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان