رییس فراکسیون دانشگاهیان: رویکرد مجلس حاکمیت علم و فن آوری است


رییس فراکسیون دانشگاهیان: رویکرد مجلس حاکمیت علم و فن آوری است

تبریز- ایرنا- رییس فراکسیون دانشگاهیان و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: حاکم شدن علم و فن آوری در کشور رویکرد مجلس است و بر این اساس سیاست‌گذاری انجام می‌شود.

به گزارش یکشنبه ایرنا، روح الله متفکرآزاد در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: تعداد دانشگاهیان مجلس یازدهم قابل توجه بوده و بر این اساس از منظر علمی به مسایل و مزیت های کشور می نگرند.

وی افزود: آینده نگری علمی و ارتباط با نخبگان، تقویت نظام علم و فن آوری، تعیین خبرگان علم و فن آوری، طراحی مسیر برای تحقق مرجعیت علمی در دنیا و تدوین نقشه راه توسعه علمی کشور از برنامه های فراکسیون دانشگاهیان مجلس است.

متفکر آزاد ادامه داد: تقویت اقدامات پژوهشی، توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان دانشگاهی، حفظ مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران در جهان و پشتیبانی از برنامه های علمی دانشگاه های کشور از دیگر برنامه های مجلس یازدهم است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: توجه و بررسی مسایل صنفی حوزه دانشگاه برای مجلس موضوعیت دارد و بر این اساس به لحاظ بودجه، امکانات مادی، معنوی و تقنینی حمایت و پشتیبانی خود را از دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور انجام خواهیم داد.

متفکرآزاد همچنین اضافه کرد: به کمک نخبگان و دانشگاهیان امید بسته ایم و امیدوارم در توسعه ملی و منطقه ای بتوانیم این ظرفیت ها را نشان دهیم.

به گزارش ایرنا، در جلسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس روح الله متفکر آزاد با اکثریت آرا به عنوان رییس این فراکسیون انتخاب شد.

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران به عنوان نایب رئیس اول و سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید