تیمو ورنر: شاید اگر بیشتر گل می زدم لمپارد هنوز مربی چلسی بود


تیمو ورنر: شاید اگر بیشتر گل می زدم لمپارد هنوز مربی چلسی بود

تیمو ورنر با اشاره به این که بدترین بخش دوران حرفه ای خود را به خاطر گل نزدن در چلسی سپری کرده است گفت حس می...

به گزارش طرفداری و به نقل از اسکای اسپورت، تیمو ورنر، مهاجم آلمانی باشگاه چلسی در 19 بازی برای این تیم تنها یک گل زده و سه پاس گل داده است. افت او و همچنین عملکرد کلی چلسی منجر به اخراج فرانک لمپارد شد اما از زمان حضور توخل در استمفورد بریج، عملکرد ورنر بهتر شده است و مهاجم آلمانی در پنج بازی یک گل زده و سه پاس گل داده است. حال این مهاجم گفتگویی اختصاصی با اسکای انجام داده است و در مورد گل نزدن هایش برای چلسی، احساس گناه به خاطر عملکرد بد، اوج گرفتن زیر نظر توخل و مسائل دیگر صحبت کرده است. گفتگوی او را در ادامه می خوانید:

ورنر که در تابستان با مبلغ 47.5 میلیون پوند با جدایی از لایپزیش به چلسی آمد، با انتظارات زیادی در باشگاه لندنی رو به رو بود اما خود او اعتراف کرده است که به مشکل خورده بود:

دیگر خوشحال نبودم. باید بتوانید خوشحال باشید و لبخند بزنید و مهمترین نکته همین است زیرا اگر خوشحال نباشید و از فوتبال لذت نبرید و دائما ناراحت باشید، نمی توانید خوب بازی کنید. من دوست دارم این طوری تمرین کنم.همیشه مثبت باشم و ناراحتی نداشته باشم. سوا از بحث شاد بودنم، چندین روز متوالی بود که گلزنی نکرده بودم و گاهی اوقات تیم شکست می خورد. دوره ای که نمی توانستم گلزنی کنم، بدترین مقطع دوران حرفه ای من بود چون هیچوقت پیش نمی آمد که انقدر موقعیت از دست دهم. هیچوقت فاصله بین گلزنی هایم انقدر زیاد نشده بود. به همین خاطر خوشحال شدم که دو بازی قبل گلزنی کردم. دوران سختی را گذراندم.
وقتی به نیم سال حضورم در چلسی نگاه می کنم، اگر چه سخت ترین دوران حرفه ای من نبود اما بهترین زمان برای یاد گرفتن مسائل جدید محسوب می شد. وقتی برای مدتی موفق به گلزنی نمی شوید، چیزهای جدیدی در مورد خود یاد می گیرید. متوجه می شوید چطور مسائل را مدیریت کنید و چیزهای زیادی یاد گرفتم. در شرایط بد بیشتر از هر وقت دیگری مسائل جدید یاد می گیرید و این دقیقا همان اتفاقی بود که افتاد.

ورنر می گوید که گل نزدن مساله جدیدی برای او نبوده است و سابقا هم تجربه داشته که برای جبران گل نزدن هایش تبدیل به بازیکنی در خدمت تیم شود:

در گذشته، شرایط سخت زیادی را تجربه کرده بودم. حتی در لایپزیش هم که دائما گل می زدم، روزهای سختی را تجربه کردم چرا که یاد گرفتم بیشتر از قبل در خدمت تیم باشم. باید وظایف دفاعی بیشتری بر عهده می گرفتم و به جای گلزنی صرف، پاس گل های بیشتری به هم تیمی هایم بدهم.
به این شکل بود که یاد گرفتم فقط به فکر گل زدن نباشم و بیشتر در خدمت تیم باشم. یاد گرفتم صبوری کنم و بهترین تیموی ممکن برای تیم باشم.

مهاجم آلمانی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که به خاطر از دست دادن موقعیت های فراوان در دوران لمپارد احساس گناه می کند و گفت:

وقتی به عنوان مهاجم می آیید تا تبدیل به مردی شود که گل های تیم را می زند، قطعا حس گناه داشتم که موقعیت های زیادی را از دست می دادم. هم در قبال باشگاه و هم مربی و هم در قبال خودم چون دوست دارم دائما گل بزنم. شاید اگر 4 یا 5 دیگر می زدم شاید لمپارد هنوز مربی چلسی بود چون در دستکم دو یا سه بازی بیشتر پیروز می شدیم اما نمی توان زیاد به گذشته فکر کرد چون بازی های مهمی پیش روی ماست. به خصوص که مربی جدیدی هم به تیم آمده است و همه از جمله من شروعی تازه را تجربه می کنند. درک خوبی از مربی قبلی داشتم اما به خاطر هم زبان بودن با توخل وضعیت بهتری دارم چون راحت تر همدیگر را درک می کنیم. توخل مرا از دوران حضور در بوندس لیگا می شناسد و به اعتماد به نفسی که لازم داشتم تا همان تیموی سابق شوم را به من داد.

ورنر در مورد سختی های حضور در لیگ برتر نیز صحبت کرد و گفت:

همه می گویند لیگ انگلیس فیزیکی و سرعتی است. به همین خاطر فکر کردم جای مناسبی برای من باشد اما حالا می دانم شرایط با چیزی که می گفتند بسیار متفاوت است. باید وظایف دفاعی بسیار بیشتری بر عهده بگیرید و باید بگویم لیگ برتر واقعا دشوار است. بازی مقابل تیم صدرنشین یا قعرنشین به یک اندازه سخت است. باید همیشه کاملا آماده باشید و همین لیگ برتر را خاص می کند.

مهاجم آلمانی باشگاه چلسی در آستانه دیدار با منچستریونایتد گفت که هدف تیمش حضور در میان چهار تیم برتر است و خودش نیز امیدوار است تا پایان فصل آمار گل های زده اش را دو رقمی کند:

منچستریونایتد تیم بسیار خوبی است. در حال حاضر این مسابقه اهمیت زیادی برای ما دارد چون اگر ببریم فاصله ما با یونایتد کم می شود. اگر پیروز شویم به کورس حضور در میان چهار تیم برتر برمی گردیم و هدفمان هم همین است تا در فصل آینده در لیگ قهرمانان حاضر باشیم. برای رسیدن به این هدف، دو بازی آینده در لیگ اهمیت زیادی دارد. در لیگ قهرمانان و جام حذفی هم شانس خوبی داریم. در مورد خودم هم باید بگویم اگر چند گل دیگر بزنم و به آمار 10 گل زده برسم، می توانم بگویم فصل اولم در چلسی خوب بوده است. در حال حاضر با مربی جدید در شرایط خوبی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم