ضرورت رفع محرومیت واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها


ضرورت رفع محرومیت واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها

استاندار زنجان گفت: در شهرستان‌ها محرومیت‌ واحدهای تولیدی زیاد است، بنابراین باید برای رفع موانع تولید آن‌ها تصمیماتی گرفته و عملیاتی شود.

فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز (۱۰ اسفندماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در شرکت سیمان خمسه شهرستان ایجرود برگزار شد، با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های است که در سه شاخص مهم استانی موفق عمل کرده است، اظهار کرد: برگزاری جلسات ستاد تسهیل در سطح استان باعث می‌شود تا رفع موانع واحدهای تولیدی و نیز توسعه آن‌ها را شاهد باشیم و این در حالی است که در دهه‌فجر امسال هفت واحد تولیدی افتتاح که از این تعداد پنج مورد آن با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد تسهیل به بررسی موانع برخی واحدهای تولیدی پرداخته می‌شود تا شاهد بازگشت ‌آن‌ها به چرخه اقتصادی شویم، تصریح کرد: چه واحدهای تولیدی که به چرخه اقتصاد بازگشتند و چه واحدهای که مشکلات‌شان حل و مرتفع شده و چه واحدهای که افتتاح شده در سطح استان، باعث شده است تا شاهد حل مشکلات در سطح ملی باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت فولادکاران زنجان ۷۵ درصد نیاز کشور و طرح توسعه نخ‌تایر زنجان نیازهای کشور را رفع کرده است، گفت: در واحدهای تولیدی که افتتاح شده و یا رفع موانع شدند، فرصت شغلی برای جوانان ایجاد می‌شود. البته تاکید داریم این واحدها نباید به دلیل بیماری کرونا از حرکت بایستند؛ این در حالی است که آمارها نشان از فعال بودن این واحدها در شرایط کنونی را می‌دهند.

حقیقی در ادامه با تاکید بر برگزاری جلسه ستاد تسهیل در شهرستان‌های خدابنده، ماه‌نشان و طارم، گفت: در شهرستان‌ها محرومیت‌ واحدهای تولیدی زیاد است و بنابراین باید برای رفع موانع تولید آن‌ها تصمیماتی گرفته شود.

وی با اشاره به مشکل برق و گاز برخی واحدهای تولیدی در شهرستان ایجرود، افزود: وقتی برق و گاز قطع شود بیشترین آسیب به واحد تولیدی زده می‌شود و بنابراین حفظ کشور در این شرایط کنونی سخت و طبیعی است در یک زمانی قطعی برق و گاز داشته باشیم.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان نیز با بیان اینکه تامین سوخت در کارخانجات سطح استان طی امسال با مشکل خاصی برخوردار نبود و به اندازه کافی سوخت موجود است، اظهار کرد: تامین سوخت مورد نیاز دو شرکت زنگان و سیمان خمسه ایجرود از اول شروع فصل سرما به ازای هر لیتر ۱۱۹ تومان، سوخت داده شده است.

حمید حبیبی تصریح کرد: نزدیک به ۴ میلیون لیتر دو شرکت فوق ذخیره‌سازی سوخت انجام داده‌اند و ۶ میلیون هم اعتبار داده شده است، از اینرو شرکت سیمان خمسه و زنگان هیچ مشکلی برای خرید سوخت ندارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟